Val av ras

Dottern vill ha en kanin i första hand, i andra en katt.
Men kanin vill inte föräldrarna ha pga hö allergi hos pappan (den kunde kanske bo ute), katt var inte heller så poppis då den kanske kan bli på körd om den är ute.

Så det blir nog toppen med en hund till henne :banghead:

Alltså... Jag tror det är väldigt svårt att hjälpa till att hitta en passande hund när man inte tror att en hund passar, helt enkelt. Jag tycker situationen låter som den har hög potential till katastrof för de mest utsatta, men jag önskar lycka till i alla fall och hoppas det går bra. :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 505
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
4 499
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 826
Senast: ildiko
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 515
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?