Val av ras

Dottern vill ha en kanin i första hand, i andra en katt.
Men kanin vill inte föräldrarna ha pga hö allergi hos pappan (den kunde kanske bo ute), katt var inte heller så poppis då den kanske kan bli på körd om den är ute.

Så det blir nog toppen med en hund till henne :banghead:

Alltså... Jag tror det är väldigt svårt att hjälpa till att hitta en passande hund när man inte tror att en hund passar, helt enkelt. Jag tycker situationen låter som den har hög potential till katastrof för de mest utsatta, men jag önskar lycka till i alla fall och hoppas det går bra. :(

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 133
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 062
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 609
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 767
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar