val av hingst 2007

Sv: val av hingst 2007

Oh, tack för berömmet! (Den är långt ifrån färdig, men jag tänkte att om jag publicerar det jag har så blir jag ju tvungen att göra klart snabbt! (Med piskan på ryggen blir mer gjort...:devil: )

Ja, Sambist är en av mina top 3 önskehingstar just för att jag också tror att det kan bli riktigt bra distanshästar. Jag har sett avkommor efter honom och de var mycket lämpade. Flera var i distansträning men var då bara 4-5 år, så jag vet inte hur det går för dem nu. Någon som är uppdaterad på Sambist-avkommor?

Att jag inte tar Sambist till Pamorina nu beror dels på att hon är maiden-sto och traditionella lilla jag vill gärna att de ska få veta vad det är som händer (=betäckning) första gången istället för en inte lika uppjagande insemination. Dels beror det också på att jag fick se Daffaq och föll som en fura. Samma massa, samma hållbarhet, storlek, otrolig kropp, fina ben... allt jag önskar mig.

Hade Daffaq inte råkat komma till Sverige i år hade det blivit insemination i alla fall, men nu fick vi den här möjligheten och tog den.

Ja, de har ju samma pappa, så det blir ju lite väl magstarkt. Annars gillar jag El Waldo ännu bättre, men i och med att han är helbror med Wodkine så är det ju lika illa...

Nu kan jag då berätta att det just blev klart. Vi har köpt El Waldo och hans helsyster El Garbo! :banana:
Vi skulle bara åka upp och titta på El Garbo, men Waldo var så perfekt att det blev båda två! Garbo är 154cm, brun, kraftfullt byggd md ett mycket milt sinne. Har fått 4 föl hittills varav 2 är startade. (Willgot som såldes till UAE och kom tvåa i sin första start samt Wilma Walewska 10(2-1-3-3) såhär långt.)

El Waldo är 160cm, vit, reslig och vacker som en dag. Mycket bra, vägvinnande mjukt steg, fin rygg med bra plats för sadel.

Ett strålande tillskott i vårt avelsprogram båda två! Jag är mycket mycket glad för att vi fick förtroendet att köpa dem och föra arvet vidare!

Grattis!

Övetygad om att du gjort ett kanonköp!

Hade vi haft lite glesare i stallet så var vi klart sugna på Garbo - men vi har ju hennes dotter!

Mailar Abu Dhabi bilder på Willgot.

Tackar! Jag tror också vi gjort ett riktigt bra köp! Ja, glest i stallet kan vi ju inte klaga på att vi har. Vi får väl bygga lite till då... ;-)
Stackars Patrik! Det var som sagt inte alls meningen med två, men det gick inte att försitta chansen. De kommer inte så ofta, de där riktigt bra! Nu är det definitivt shoppingstopp. (..och frågar vi Patrik gäller det mer än hästar, hehe!)

Ser fram emot Willgot bilder! Tack för hjälpen med det!

Kul att han hamnar hos nån som inser hans kvaliteer! Helt klart min favorit av Welona-syskonen!
Jag tror att hans kapacitet överskrider Wodkine's, det är bara det att han vill lite för mycket, så det blir lite hot....
Har ett kul minne av honom från Warsawa för några år sen, då var han i sitt esse, och for runt som ett skållat troll. Gjorde sen ett kanonlöp, missminner jag mig inte blev han trea då.

Såg också de två bröderna i Warsawa.

STORE lillebror Waldo som villa hålla lille Storebror Wodkine i handen.

Blir kanon för honom att få egen gård...

:-)

GRATTIS!!! Det var några år sedan jag såg 'Waldo'.. och gillade det jag såg i 'hästmått' mätt! Garbo har jag inte sett (om jag minns rätt), men hon har ju också de rätta generna i sig!:)

Lycka till med nytillskotten!!!

Bia

Jättekul och spännande!!!!
Grattis och lycka till med alla hästarna!!

Jag tänker definitivt våldgästa Mona och följa med på turne´:devil:

vi ska betäcka vårt nya fina sto Pamills Lady med Daffac! ska bli mycket spännande! har haft henne här hemma i drygt en månad. Hon är mycket trevlig och LUGN, klok oxå. att bli bästis med ledarstoet brukar ha sina fördelar!! tänkte att Jessika kunde behöva någon ny Vm-stjärna vad det lider!!

Ja , tack! få se nu det blir VM 2018-2020, någonstans där omkring tror jag, ja då har Ztefan definitivt pansionerats och Både Milla och Ruwacha lär vara avels ston då! Ja det lär bara vara Lill Princen som tävlar då.

Vi kommer att betäcka 2 ston, lill sham stoet (e.lill sham ue. angel) kommer att betäckas med samsheik och andromidha e.elcatero kommer vi betäcka med Pamir, funderade på lill sham då jag är väld nöjd med vårt sto efter honom men bestämde mej till slut ändå för Pamir, han är ju lite till åren och lill sham kommer kommer förhoppningsvis att finnas kvar länge till. Hade tänkt betäcka mitt anglosto också (e.come fast ue.zloty rog) men har inte lyckats hitta nåt jag tror skulle passa på henne, har varit inne på både elcatero och om el tanam. men till elcatero blir det för långt att åka och om el tanam vet jag inte ens vart han står nu. Den enda anglohingsten jag ens funderat på är business men han känns inte helt rätt på det här stoet. Har funderat på fullblod också men dom jag gillade har antingen dött eller sålts utomlands :(

Om el Tanam finns i Norge nu men är till salu så vi får väl får se vart han hamnar.

Jo jag vet att han är till salu, du vet inte om han är såld än?? hoppas han kommer tillbaks till sverige!:)

Jag antar att ditt Elcatero-sto är u. Algia? I så fall var det jag som "tillverkade" henne, men jag bytte sen bort Algia mot min Dandher.
Pamir blir nog ett bra val på henne, då Algia har fått en bra avkomma med Pamir, Antykwariat. Hypersnabb sprinter, var riktigt bra som galoppör, hoppade som en katt, och som nu tävlar distans.

Nej vad kul!! Jo hon är undan algia, men uppfödare är ju carina folkesson!? är det du:confused: ? Andromidha är iallafall kanonfin, tror också att Pamir blir bra på henne. Men berätta lite om Algia! Hur var hon/såg hon ut?? Lever hon ?? Skulle jättegärna vilja ha bilder på henne! Du kanske kan pm:a mig:idea:

När jag bytte bort Algia var dealen att blev det ett stoföl skulle Carina ta fölet och stå som uppfödare, blev det en hingst skulle fölet bli mitt.
Vet inte om Algia lever, och jag har inte heller några kort på henne. Men om du ser en bild på hennes far Mizsa så var hon ganska lik honom. Hon var mörk brun, inga tecken, möjligen nåt litet på nåt ben?
Gammal typ, grov, lite inåttåad. Genomsnäll.

"Gammal typ, grov, lite inåttåad. Genomsnäll."-stämmer bra på Andromidha också. Men hon är väldigt vacker, trevliga gångarter ett väld fint huvud. Vi har bara haft henne i ett par månader så jag har inte ridit henne mycket en och nu ska hon som sagt betäckas i vår, har ev. tänkt att prova henne på distansen efter att hon fölat.

Om du klckar på min profil så är hästsen till höger Antykwariat. Bilden är tagen innan ett lopp på Jägersro, där han blev knappt slagen av Parnassos.
Hans utseende på huvudet är mer från Algia än från Pamir.

Liknande trådar

A
Avel Jag ska betäcka mitt sto i år och skulle uppskatta lite åsikter om hingstar. Mitt sto är e. Rotspon- Rubinstein I ue. Warkant- World...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 365
Senast: Atida
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar