Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag lämnar hundarna hemma med gott samvete. de är stora och har ett respektingivande skall som de använder så fort någon är på dörren, dvs tjuvarna blir nog avskräckta och vänder. jämfört med att sätta sig i bilen och köra en kall vintermorgon känns skaderisken ganska liten.
*kl*
Jag lämnar Zaga med gott samvete jag med, inte för att vakta hemmet dock.
Hon låter rätt vidrig när hon sätter den sidan till, men först måste inbrottstjuven få upp dörren och där sitter min trygghet för det är en rejäl säkerhetsdörr![]()
Så, köp en trevlig Schäfer som passar dina syften i övrigt och låt eventuellt vaktande bli en bonus. Jag är enig med Bebben i åsikten att en brukshund lämnar man inte hemma för att vakta.
,,,,,,,,,,,,,,Självklart kan du lämna hunden hemma om du ska bort någonstans. En vuxen hund mår inte dåligt av det. Jag uppfattade det däremot som att du vill lämna hunden hemma dagligdags som inbrottsskydd och det anser jag inte att de passar för. Det kräver en annan typ av hund, som kan vara svår att hantera för en oerfaren.
Nej nej, det var inte alls så jag menade!
För egen del ser jag heller inga konstigheter att ha ett par eller fler Schäfrar hemma i hundgård medan man arbetar, så länge hundarna arbetas ordentligt med.
Då verkar vi vara överens! Jag har alltså tänkt skaffa en brukshund (schäfer?) INTE som vakt utan för att träna och tävla.
Men visst är det avskräckande om det står ett par hundar och skäller på en när man kör in på gården.
Nu har ju inte jag några vakthundar direkt, men jag lämnar dem hemma och vill någon först försöka smyga sig hit utan att någon märker det, med minimum 6 jaktspetsar ute (lycka till med det kan vi ju säga)