Vägrar sova inne

Mirre

Trådstartare
Sonen går numer enbart att få att sova inne.
Enda sättet är att gå ut och gå med honom eller sätta honom i bilen och åka.
Men jag har ju licksom ett hus att sköta också, har inte tid att vara ute och gå hela tiden. Tycker det måste ju gå att sova inne också. *suck*
Tips någon?:crazy:

Sv: Vägrar sova inne

Om han sover när vagnen är still kan du kanske gå en sväng så att han somnar och sen låta honom stå utan för ytterdörren och sova klart? :)

Jo gör så 2 gr om dagen.
Men det måste ju gå att sova inne även dagtid.
Han är ju trött men vägrar sova.
Så då gnäller han för allt istället.
Tar man upp honom ska han ner, sätter man ner honom ska han upp.
Det enda som ev är bra är att bäras men han är hal som såpa och jag kan inte bära längre stunder.

Senast ändrad:

Men jag förstår inte riktigt problemet ( tror jag )

Om han somnar lätt i vagnen så gå en sväng på 10min och låt honom sedan sova ute ?

Hur många ggr mer sover han på dagarna förresten?

Är du ensamstående? Om inte, så tycker jag inte att du ska kräva att du ska hinna med hemmet och en liten. Ni får väl dela på hushållssysslorna? Jag har inte gjort mkt hushållssysslor på dagtid. Bytt disk i maskinen och så ibland ;)

Har du provat bärsjal? Då blir det lättare att få lite gjort i hemmet fast man kånkar bäbis samtidigt som den underlättar bärandet och fördelar tyngden.
Lätt att sova i också :D

Sedan en annan fråga.. Hur gör du på kvällarna/nätterna?

Svarar alla här

Det är väl kanske inget stort problem eg.
Men det är ju bra om han kan sova inne också.
Speciellt på helgerna när även sambon är hemma dagtid, det är bara jag som går ut och går med sonen.

Han sover 1 gång på förmiddagen och 1 på eftermiddagen.
Är han inte trött så får han ju vara uppe såklart men det är ju just det han är.
Men han vägrar sova om man inte går ut.

Nej har inte provat bärsjal, verkar så bökigt med knytandet:crazy:

Svarar alla här

Det är väl kanske inget stort problem eg.
Men det är ju bra om han kan sova inne också.
Speciellt på helgerna när även sambon är hemma dagtid, det är bara jag som går ut och går med sonen.

Han sover 1 gång på förmiddagen och 1 på eftermiddagen.
Är han inte trött så får han ju vara uppe såklart men det är ju just det han är.
Men han vägrar sova om man inte går ut.

Nej har inte provat bärsjal, verkar så bökigt med knytandet:crazy:

Varför går inte din sambo ut med sin son?
Ni kan ju gå ut tillsammans också.

Bärsjal är inte bökigt när man lärt sig och det gör man på ett par minuter. Annars finns det bärselar som är lite lättare som funkar jättebra. :idea:

Man får vara envis och träna dom på att somna i sängen, våran dotter har alltid krigat när man ska lägga henne. Har suttit bredvid sängen och varje gång hon ställt sig upp har jag lagt ned henne igen och stoppat om henne och sagt "nu ska vi sova en stund". Har även dragit ned rullgardinen och slagit på en cd med vaggvisor- för att hon ska fatta det är sovdags :). I början fick man hålla på hur länge som helst, men nu har hon fattat galoppen och somnar nästan direkt. Hur gammal är sonen föresten? Jag tänkte om han strular vid läggandet kanske det är dags att börja sova en gång per dag bara, men han kanske är under året?

Han gillar inte alls att vara ute och gå

Gah! Nu blev jag lite arg för din skull. Ta hand om er son är ett jobb som måste göras oavsett om man gillar alla delar eller inte. Gillar han inte att gå har han två val: hitta ett sätt att söva sonen inomhus, eller sköta hushållsjobbet på helgerna när du tar hand om Isak.

Och för att berätta hur det var för oss, så hade vi en liknande period när hen närmade sig året. Fast då funkade det att promenera 10-15 minuter och sen lämna vagnen i trädgården. Vi testade då och då att söva i sängen, efter några månader funkade det igen.

Jodå det gör han såklart.
Ja vi får hitta något sätt som fungerar.
Sätta honom i bilen fungerar men är ju bra om han kan sova hemma också.

druvan: Han blir 10 månader den 2 feb.
Han är ju ändå trött på eftermiddagen och sover han inte då så blir han jättekinkig och ledsen på kvällen istället

Han kan val sova i vagnen inne i huset da? Det gor mina, varje dag. De ar sa vana att sova i vagnen eftersom vi ar ute med hunden varje dag, de har nog aldrig sovit i sina sangar pa dagtid :o
Ibland star vagnen utomhus, ibland star den inne.

Det ar val inte hela varlden om han inte sover i sin sang pa dagtid?

inget av mina barn har sovit i sin säng på dagtid, heller.

Antingen har de ammats till sömns, burits (bärsele, ute), eller i vagnen (somnat ute på promenad och sen antingen sovit utanför fönstret med "barnvakt", eller i hallen).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 802
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka