Vägrar sova inne

Sv: Vägrar sova inne

Våra barn sov alltid ute och jag trodde det skulle bli svårt att sova inne på dagen. Provade någon gång med halvhjärtat resultat.
När de var 6 mån fick svärmor sköta en gång när jag skulle åka till stallet, hon la dem i sängarna inne och det gick hur bra som helst....:D

Så kanske det fungerar bättre om någon annan än dig själv provar lägga bebin?!

Det kan det säkert göra.
Man är väl så inställd på att det inte går och det känner ju han.

Om han sover i säng eller vagn spelar eg ingen roll även om jag tycker det är tryggare i sängen. Vaknar han innan jag kommer dit så kan han inte ta sig ur.
Vagnen finns ju faktiskt en risk att han krånglar sig ur selen.

Men å andra sidan har man mera uppsikt på vagnen eftersom jag då slipper springa upp hela tiden. Han håller sig ju frisk av all frisk luft han får alla fall och det är ju en stor fördel förstås.

Nej men vill han sova ute så får han väl det då.
Dock vill jag inte ha honom ute om det blir svinkallt (har haft -30 som kallast här nu i vinter) eller riktigt dåligt väder.

Nu sover han faktiskt inne, i vagnen.
Det tog ett tag men till slut så somnade han.
Hoprullad matta var effektivt tydligen och köra över:D

Jag hade en hembyggd vagga till den minste.
Den var inte fin men attans så effektiv för sömn.
En låda med medarna på längden och ett ganska så litet gung.

Jag kunde gunga den med foten medan jag surfade på Buke eller tittade på TV.
Eller gjorde något nyttig.
Sambon kunde gunga den medan han jobbade på datorn.

Det var faktiskt toppen.

Något liknande hade vi det också. När hon var några månader så lade jag ner henne i sängen på för och eftermiddagen när hon skulle sova och de första dagarna protesterade hon länge. Men efter det så somnar hon på några minuter, sällan hon ligger i sängen och är ledsen utan hon vet att nu ska jag sova. Hon sover ca 1,5 timme per gång och skulle jag vara borta så hon sover i vagnen så sover hon ca 30 min bara. Hon sover med andra ord mycket bättre i sin säng, men vagnen funkar en stund i alla fall.
Kanske värt att testa? :)

Men jag har ju licksom ett hus att sköta också, har inte tid att vara ute och gå hela tiden. Tycker det måste ju gå att sova inne också. *suck*

Du är hemma för att du har ett BARN att sköta, inte ett hus:idea:.
Gör bara det som är livsnödvändigt för att du och barnet ska överleva. Typ ge barnet mat, byt blöjor och ge dig själv mat. Resten kan du och barnets far göra tillsammans när han kommer hem.

Sovproblemet kan jag tyvärr inte svara på, min son är bara 4 månader och sover lika bra inne som ute.

Hmm säg det till sambon.

Det knasiga är att Isak kan vara hur trött som helst
men så fort man lägger honom i sängen blir han tvärpigg.

Hmm säg det till sambon.

Men ärligt, vad är det för inställning av dig?

Vill du vara den som tar hand om hus och barn hela tiden så fine, men annars får du ju ta tag i problemet och dela upp det rättvist om det stör dej.

Åk bort en dag under helgen och kommentera : Vad lite du har hunnit med.... till din sambo när du kommer hem. Låt honom uppleva det själv.

Ang somna inne har jag inga tips, här hemma går vi och bär tills hon somnar och sitter sen med henne i knät tills hon har sovit klart... tur att vi har bärbar dator och är införstådda både jag och min man hur det fungerar...

Hmm säg det till sambon.

Nu är det ju din sambo och inte min, så du får nog säga åt honom själv.

Hur hade ni hushållsarbetet uppdelat före ni fick barn? Då hade ni ju båda lika mycket/lite tid? Varför skulle det vara annorlunda mot nu, han jobbar heltid borta, du jobbar heltid hemma med att ta hand om ert barn.:confused:

Finns det möjlighet för dig att börja jobba, åtminstone deltid, så att din sambo kunde få vara hemma med Isak? Det tror jag vore bästa lösningen.

Jag tycker ärligt att alla dina trådar, vad de än handlar om, förr eller senare utmynnar i att du är missnöjd med din sambos engagemang i hemmet och ert barn, att han inte tar sitt ansvar. Har jag ens lite rätt?

Den uppfattning delar jag med dig också..

Är man missnöjd så får man ta upp det till diskussion, du föreslår att Mirres sambo ska vara pappaledig och det är väl ett alldeles utmärkt förslag.

Som många nu har skrivit i flertalet trådar: Man är mammaledig/barnledig och det är därför man får FP, inte för att man ska vara hushållerska.

Alla barn är olika och det måste väl ändå vara det viktigaste, att ta hand om barnet i fråga?

Pröva öppna ett fönster i det rum som han sover! Han kanske vill ha extra svalt? Han kanske har för mycket kläder på sig när han sover och vill inte sova för det? Vad brukar han ha på sig?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 211
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 802
Senast: cewe
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka