Liten
Trådstartare
Min dam har på sista veckorna gått på väldigt framåt ibörjan av ridningen, men sedan tvärstannar hon och vägrar att röra benen (utom hemåt *mutter*). Jag har provat det mesta; smällt till henne (med ridspö) (funkar oftast, får dock rappa till rätt ordentligt och det funkar BARA med ridspö av nån anledning), kliva av och gå (men då jag sitter upp, blir det oftast samma visa igen), backa... Nu har jag totalt slut på idéer och hon håller fortfarande på, oftast när vi är själva ute men det händer även med andra ibland. De som sett henne hålla på så här, säger som jag; lathet. när jag väl får henne att gå på, och inse att det inte är nån idé, är det återigen samma pigga och arbetsglada häst, med "goet" som jag älskar så högt. hon har oftast himla kul när vi tränar också, vad vi än gör, och vi jobbar väldigt varierat (det mesta från NH-skrittturer-dressyr-hoppning-"lulla och såsa-turer"-långritter med kompisarna..ena dagen är inte den andra lik ). Vi har heller inte ändrat något på senare tid, så det är inte att det är något nytt och konstigt.
Vill egenligen inte använda spöet då man ju inte får ha det på distansritt, och vi ska rida 30km på Billingeritten i augusti, vill inte vänja henne vid att man bara "behöver anstränga sig när spöet är med"... Hjälp??
Vill egenligen inte använda spöet då man ju inte får ha det på distansritt, och vi ska rida 30km på Billingeritten i augusti, vill inte vänja henne vid att man bara "behöver anstränga sig när spöet är med"... Hjälp??
Senast ändrad: