Vagnen är redan för liten!

doglover

Trådstartare
För honom att ligga i.

Jag var nyfiken på hur lång sonen var. Vi mätte honom alldeles nyss och han mätte 71 cm.

Vi mätte då honom i vagnen. Han ligger från topp till tå precis!

När han har åkpåsen i får man ta bort några cm, för den tar ju plats.

Inte undra på att han gnäller ibland när man lägger han i vagnen.

Det blir kanske till å skaffa den nya vagnen lite tidigare än vi trodde.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Min lilla kille växte ur sin liggvagn för ett tag sedan med, han låg med huvudet precis i kanten och fötterna i änden. han åker i sin sittvagn nu, han sitter inte så mycket, men en liten stund blir det varje promenad innan han vill ligga ner och sova.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Ja, jag och min sambo ska snacka mer om det.
Han ville åka in till barnvagnsaffären och kolla ut en sån han kan tänkas köpa och sen ska vi se om de finns begagnade såna.

Annars måste vi låna pengar och det vill vi helst inte då vi redan ska ha en hörnsoffa i skinn på "avbetalning" till min pappa.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Det är därför man bara köper gamla Emmaljunga och BRIO från 80-talet, som har liggvagnsinsatser stora nog för en 15-kilosbebis och fem papperspåsar med käk! Dessutom kostar de bara ett par hundringar. ;)
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Ja, dom verkar större och mera hållbarare. Vi har en gammal Brio. Har ett antal år på nacken. Typ 90 talet är den ifrån. Ser det ut som iallafall. Och den håller ännu mkt bra. Men han är för jädrans lång min "lilla" jättebebis :p
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Har noterat det här fenomenet med pyttesmå liggdelar på dagens vagnar på ett annat familjeforum. Verkar helt knasigt att göra ligginsatserna jättesmå när dagens bebisar statistiskt sett är mycket större nu än för 20 år sedan! Verkar inte heller vara någon superkvalitet heller, det är ju knappt att man får köra en mjölkliter på många av de moderna vagnarna... Själv drar jag hem sammanlagt 60 kilo från affären på min BRIO Twinette, som har drygt 20 år på nacken.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Håller med om att de tycks göra små liggvagnar numera, säkert ett sätt att få sälja fler vagnar. Sen ska ju "alla" ha så lätta vagnar som möjligt = de kan inte lastas lika tungt längre.

För övrigt tycks du få muskler att avundas. 60kg! Wow!
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Det har jag också funderat på min gamla Emmaljunga från -86 låg alla barn i tills de var över året utan problem.
Men det är klart, de får ju sälja fler vagnar på det sättet!
Vi hade bara liggvagnen och sen en enkel sulkyvagn eftersom bebisarna hunnit bli så stora innan de växte ur liggvagnen.
Min vagn har gått i skog och mark, sällan på asfaltvägar och oftast med rejält med packning.
(Det är vad jag saknar med att ha stora barn, man har ingenstans att packa!)
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

60 kilo är inga problem, den rullar så fint så. Fast man gör ju inte direkt gärna tvära svängar på 180 grader :D
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Det har jag också funderat på min gamla Emmaljunga från -86 låg alla barn i tills de var över året utan problem.
Men det är klart, de får ju sälja fler vagnar på det sättet!

Jag refraserar: hur kan kunderna gå på den lätte om och om igen?
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Vi plockade ur liggdelen i våran vagn när tösen var knappt 4 månader.
Någon åkpåse kan vi inte ha. Den tar för stor plats för oss också.
Vi har ett fårskinn som hon ligger på och så har hon overall och dubbla fleecefiltar.

Nu måste vi trixa fram selen i vagnen också. Hon börjar lära sig att sätta sig upp i vagnen. :D
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Jag refraserar: hur kan kunderna gå på den lätte om och om igen?

Åh, man kan sälja i princip vad som helst till småbarnsföräldrar nu för tiden. ;)

Ibland går jag in i babyaffärer bara för att förundras över alla prylar som finns. :D
Som ickeammande förundras jag av alla extrasaker till nappflaskor som finns. Varför köpa en nappflaskevärmare som tar 8-10 minuter på sig att värma flaskinnehållet, när det tar 30 sekunder i micron?
Eller bara en sådan sak att det finns speciella diskborstar just för nappflaskor. :D
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Miranda är bara 63 centimeter och vi har redan plockat ur liggdelen. Använder sittvagnen som liggvagn istället (fäller ned ryggstödet) med fårskinnsfäll + åkpåse :p. Skulle tro detta funkar i någon månad till- hur vi ska göra sedan vetesjutton! Är beroende av liggvagn för att få henne att sova..
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

fast om man värmer i micron så blir väl näringsinnehållet sämre, som med all mat man värmer där?
Hemma vämer de med varmvatten bad när jag pumpat ur.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Jag kollar mkt efter priset.

Jag har inte råd till de dyra sakerna.

Som t.ex jag köpte en väldigt fin fårskinnspäls billigare på tradera. Bra köp tyckte jag.

Man behöver ju inte ha det nyaste och det dyraste, men man ska ju samtidigt kolla lite nogare på kvalitéten.

Har iallafall hittat en Teutonia vagn som jag tror kan passa min son. :D
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Teutonia är bra! Hoppas det blir bättre för er. Och begagnat regerar! :banana:
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Jepp. Hittade mig en fin rocky för bara 500 kr.
Ser ut att vara i fint skick, inte söndrig nånstans och en massa saker ingår.
Dessutom är det bara runt 10 min härifrån :p

Tror den e mkt bättre än vår gamla skraltiga brio som ser ut att falla ihop. Dessutom är ju brion så fuul...
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Själv drar jag hem sammanlagt 60 kilo från affären på min BRIO Twinette, som har drygt 20 år på nacken.

Min mamma fick plats med alla oss 3 ungar i vagnen hon hade till min lillebror! Han låg ner, min lillasyster fick då plats att sitta nedanför hans fötter! Och jag hade en åkbräda.

Jag förstår inte hur vi fick plats om man kollar på min vagn jag har!
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Näe, jag fattar inte hur små andras barn kan vara egentligen när jag tittar på alla nya vagnar. Dom vagnarna är ju miniatyrer i jämförelse med de äldre, som dessutom verkar hålla bättre.
Vår är ju lastgammal enligt mig och sliten och ful, men den rullar----
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 041
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 658
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 313
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 592
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp