Vagnen är redan för liten!

Sv: Vagnen är redan för liten!

Jo, men för mig som inte ammar alls är det väldigt onödigt att köpa en sak som tar 8 min på sig att värma ersättningen när jag kan värma den på 30 sek. ;)

Bröstmjölk har jag ingen erfarenhet av och jag diskuterade inte hur man ska värma ersättning/bröstmjölk, utan onödiga bebissaker. Jag tog flaskvärmare som exempel bara.
Jag kan radda upp en massa saker vi har klarat oss ypperligt utan, som försäljarna hävdar att man måste ha. Och som inte har ett dugg med amning eller ersättning att göra. ;)

Men nu handlade inte tråden om detta utan barnvagnar och hur små de blivit.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Som ickeammande förundras jag av alla extrasaker till nappflaskor som finns. Varför köpa en nappflaskevärmare som tar 8-10 minuter på sig att värma flaskinnehållet, när det tar 30 sekunder i micron?
För att en del har lärt sig att vatten är inte roligt att koka i micron, det är lätt att bränna sig när man tar ut det därifrån...
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Ett litet tips....köp inte liggvagnar...
köp en sittvagn med åkpåse istället.
jag sa bestämt i affären att jag skulle inte ha liggvagn och inte någon med ligginsats heller, jag ville ha den lite lägre sittvagnen och köpte till en matchande åkpåse. blir mycket större...
hon i affären tittade på mig och sa...du har barn sen tidigare va? för det är bara första gångs föräldrar som vill ha liggvagn....och ja, jag hade ligginsats till min förste..men det är ju helt onödigt tycker jag..

ett litet tips från mig..
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Ett litet tips....köp inte liggvagnar...
köp en sittvagn med åkpåse istället.
jag sa bestämt i affären att jag skulle inte ha liggvagn och inte någon med ligginsats heller, jag ville ha den lite lägre sittvagnen och köpte till en matchande åkpåse. blir mycket större...
hon i affären tittade på mig och sa...du har barn sen tidigare va? för det är bara första gångs föräldrar som vill ha liggvagn....och ja, jag hade ligginsats till min förste..men det är ju helt onödigt tycker jag..

ett litet tips från mig..

köpte en teutonia. den fungerar bra, men den lutade åt vänster. min sambo plocka isär den för att kolla felet och lagade det och nu lutar den inte mer iallafall.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Fast du kokar inte vattnet. Du värmer det till ät- temperatur.

man häller upp vald mängd vatten i nappflaskan. Värmer i micron till ät- temperatur. Blandar i pulvret. Skakar om. Klart. Tar ca. 2 min.

Vatten får man kallt från kranen, alternativt förkokt och avsvalnat från en kanna i kylen, beroende på vattenkvalité.
Eget vatten rekommenderas att koka innan. Kommunalt vatten brukar fungera bra att ta direkt från kranen.

Jag har gett tösen enbart ersättning från 1 veckas ålder. Skulle hon fått vänta 8-10 min. på att en flaskvärmare skulle bli klar, skulle hon blivit tokig. :D

Välling är ju inga problem att värma till lagom temp. i micro. Enda skillnaden med ersättning är att man blandar i pulvret efteråt.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Men nu handlade inte tråden jag startade om ersättning och vatten...

Men.,.... det är en sak jag undrar:angel:

Är det verkligen så dåligt att inte koka flaska och vatten innan man ger ersättning?

Har läst att har man kommunalt behöver man inte göra det.

Är flaskan ren och barnet friskt behöver man inte heller koka den varje gång??
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Men nu handlade inte tråden jag startade om ersättning och vatten...

Men.,.... det är en sak jag undrar:angel:

Är det verkligen så dåligt att inte koka flaska och vatten innan man ger ersättning?

Har läst att har man kommunalt behöver man inte göra det.

Är flaskan ren och barnet friskt behöver man inte heller koka den varje gång??

Nä, det råkade bli väldigt OT. Sorry. :o :crazy:

Vi kokade vattnet de två första månaderna. Men numer tar vi direkt från kranen. Har man bra kommunalt vatten brukar man inte behöva koka vattnet. Har man egen brunn tror jag det rekommenderas att koka tills bebisen är 4 månader.
Men man ska ta kallt vatten. Varmvatten från kranen är det mer bakterier i.

Vi kör våra flaskor i diskmaskin och kokar napparna ca. en gång i veckan.
När tösen var nyfödd upp till 1-2 månader kokade vi flaskorna 1-2 gånger i veckan också.
Om jag inte minns helt fel så rekommenderades vi att skölja ur flaskorna noga efter matning och koka de en gång i veckan. Sen häller sambon i kokt vatten i flaskorna och skakar om emellanåt också.
Så koka flaskan innan varje matning ska inte behövas. :)
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Fast du kokar inte vattnet. Du värmer det till ät- temperatur.

man häller upp vald mängd vatten i nappflaskan. Värmer i micron till ät- temperatur. Blandar i pulvret. Skakar om. Klart. Tar ca. 2 min.

OT igen: Min svåger fick vatten över sig när han värmde vatten till ersättningen i micron...
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Väldigt OT: Det kan hända om du värmer te- vatten i micro också. Så det hade nog inget med ersättningen att göra.

Inte om man har en metallsked i det hela, vilket jag alltid haft i alla år om jag värmt vatten, men det var nån som skrev att det var så onödigt med vällingvärmare när det var smidigare med micro...
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

och en dag är du trött, glömmer skeden och bränner dig på vattnet. ;)

Nu har våran micro gått sönder så nu kokar vi vatten i vattenkokare och blandar kokt vatten med kallvatten till lagom temperatur. - Behöver således fortfarande ingen flaskvärmare. :D

Och vad väljer du? Hysteriskt skrikande hungrig bebis
- Micra vatten, blanda, klart, 2 min.
- Blanda, ställa i flaskvärmare, klart, 8 min.

:)
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Haha... :D
Nja, jag har sagt det jag vill ha sagt, så jag lämnar den här diskussionen nu. :)

Carolus: För min del är flaskvärmare något av det mest onödiga jag sett.
Men det är säkert jättebra för andra. :)
och hur folk värmer vatten, välling eller ersättning spelar inte så stor roll. :)

/ Minta- Inte så ersättningsfanatisk som det låter. :crazy: ;)
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Haha... :D
Nja, jag har sagt det jag vill ha sagt, så jag lämnar den här diskussionen nu. :)

Carolus: För min del är flaskvärmare något av det mest onödiga jag sett.
Men det är säkert jättebra för andra. :)
och hur folk värmer vatten, välling eller ersättning spelar inte så stor roll. :)

/ Minta- Inte så ersättningsfanatisk som det låter. :crazy: ;)


*kl*

vi har så varmt vatten i kranen att det hjälper om man tar därifrån bara. fast ja låter det alltid rinna en stund från kallt och sen går jag över till varmt.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

vi har så varmt vatten i kranen att det hjälper om man tar därifrån bara. fast ja låter det alltid rinna en stund från kallt och sen går jag över till varmt.
Inte menar du väl att du blandar ersättning på varmvatten ur kranen? :eek: Det lät så, men jag hoppas du menar att du värmer flaskan under det varma vattnet..?
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Nu är det väldigt ot det här men det är nog inte att rekomendera faktist, det kan finnas koppar i varmvattnet direkt från kranen...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 041
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 659
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 313
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 592
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp