Vagnen är redan för liten!

Sv: Vagnen är redan för liten!

värmer flaskan under det varma vattnet, när jag inte kokar det eller värmer i mikron.

har läst i vi föräldrar att om man skulle ta från kranen och inte kokar det innan så går det bra om man bara låter vattnet rinna en stund innan eftersom att det ör kommunalt.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

har läst i vi föräldrar att om man skulle ta från kranen och inte kokar det innan så går det bra om man bara låter vattnet rinna en stund innan eftersom att det ör kommunalt.
Neej, det ska man ju absolut inte göra. Det har inte att göra med om vattnet är rent eller inte, utan det är att varmt vatten löser ut koppar från vattenledningarna, och det blir giftigt i för stora mängder. Och då hjälper det ju knappast att låta vattnet rinna ett tag...
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Ett litet tips....köp inte liggvagnar...
köp en sittvagn med åkpåse istället.
jag sa bestämt i affären att jag skulle inte ha liggvagn och inte någon med ligginsats heller, jag ville ha den lite lägre sittvagnen och köpte till en matchande åkpåse. blir mycket större...
hon i affären tittade på mig och sa...du har barn sen tidigare va? för det är bara första gångs föräldrar som vill ha liggvagn....och ja, jag hade ligginsats till min förste..men det är ju helt onödigt tycker jag..

ett litet tips från mig..
Nja, det är ju en smaksak också. Jag köpte en begagnad liggvagn till mitt ANDRA (;)) barn, den kostade några hundra och var helt underbar. Liten, smidig, bra varukorg, rymlig i liggdelen som var luftig och skön till sommaren, och bebisen låg högt nog för att skona föräldrarnas ryggar (samt vara skyddad från tvååriga storebrors klappar när det skulle sovas). Min bästa vagn någonsin! Behöver jag säga att den var över 20 år gammal..? :smirk:

Så mitt tips är istället att köpa en billig begagnad liggvagn till det första halvåret och sedan lägga pengarna på en bra sittvagn som kan hänga med resten av barnvagnstiden! För let's face it - den vagnen finns inte som är den optimala ligg- OCH sittvagnen utan det blir alltid en kompromiss.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

hmm....

och ändå står det i tidningarna att det är ok?

då får man fortsätta koka vattnet då.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Var har du läst att det är okej att ta varmt vatten direkt ur kranen?
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Jag uppfattade det som att hon tar kallt vatten från kranen och värmer flaskan med vattnet i under varmvattnet.
Tar man kallt vatten från kranen kan det vara bra att låta det rinna lite först.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Jag var nog lite trött när jag skrev.

Men har läst det i en vi föräldrar tidning att man kunde ta från kranen, men att det skulle rinna en stund innan. och vi har gjort så länge nu och det fungerar bra.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Som sagt vad varmt vatten bör man inte använda till att laga mat/koka kaffe, dricka mm direkt ur kranen det kan komma ut koppar och du/barnet blir kopparförgiftad. Som nån skrev att värma flaskan med varmt vatten är nog ingen fara med blanda pulvret med varmt vatten direkt ur kranen är inte alls bra...
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

okey. har alltid kokat vattnet och ibland värmt det i micron, ibland under varmvattenkranen
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

*kl* ett bra tips är att koka upp dagens vattenranson om man ska blanda ersättnig och sedan förvara det i kylskåpet i en petflaska el dyl. Snorlätt att värma i mikron sedan. Varmvatten ska absolut inte tas ur kranen!
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

man kan alltså förvara vattnet i en flaska då? de kommer inga bakterier i vattnet tillbaka då?
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

man kan alltså förvara vattnet i en flaska då? de kommer inga bakterier i vattnet tillbaka då?

Förvara vattnet i en REN tillbringare med lock. Så gör vi- tar ju jättelång tid att göra maten om man ska koka vatten till VARJE mål :p

/en med otålig bebis
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Som jag tolkar detta: Du menar att du tar först kalltvatten ur kranen (som du låtit rinna en stund) och häller i flaskan. För att sedan slå över på varmvatten och för in flaskan under så kalltvattnet värms pga varmvattnet medans kalltvattnet är kvar i flaskan och varmtvattnet är utanpå flaskan?

Jag har också hört att man kan ta kommunalt vatten direkt till bebisen efter iaf ett par mån men att man då spolar ur en stund.
Eller som jag, som har egen brunn, har kokat upp en dagsranson med vatten och ställt in kylen och värmt efter hand till lagom ättemperatur.
 
Sv: Vagnen är redan för liten!

Ja sådär har jag gjort. Men de blev för jobbigt med otålig bebis så jag gör som druvan säger. Mycket smidigare!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 041
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 658
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 313
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 592
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp