Vagndjungeln igen

misan

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av kombivagnen Nuuk? De finns ju för rätt bra pris, och jag är medveten om att det är en kopia av dyrare märken men det behöver väl inte betyda att den är dålig, eller?
Vi tittade lite på vagnar nu i jul, men det enda vi lyckats komma fram till är att vi vill ha svängbara hjul fram. Tror vi :confused::D inte lätt det här när det finns hur mycket som helst att välja på.

Sv: Vagndjungeln igen

Har aldrig hört talas om den. Men när jag googlat och kollat priserna så verkar den ligga på runt 4000 kr. Vilket är ganska mycket. Du får en fin Emmaljunga, Brio, Teutonia eller vad man vill ha begagnat för de priset.

Vet inte vart du bor. Men här där jag bor så är de inte roligt att gå med plasthjul. Har en vagn med gummihjul o en med plast. De märks STOR skillnad mellan dom. Sen är de inte praktiskt här med små svängbara hjul, vet många som svär över de. :p

Jag skulle hellre satsa på en begagnad vagn av känt märke i den prisklassen. Kollar man på google så hittar man INGET om den, mer än några som säljer den. Inte roligt att köpa en vagn för de priset o sen visar de sig vara en dålig vagn.
Kan nog bli ganska svår att sälja den också då märket är okänt.

Jag köper hellre kända märken så jag vet vad jag får, men de behöver inte betyda att Nuuk vagnen är dålig. :laugh:

Jag känner inte heller igen namnet, därför jag undrar.. Grejen är att jag har chans att få köpa den genom en bekants bekant helt oanvänd för ca 2000. Svängbara hjul har vi velat mycket över, men en nära vän har en sån och tycker inte det är några större problem fast vi har en hel del snö även här nere i år :)
Blocket svämmar ju över av begagnade vagnar så vi har varit helt inställda på det, men när denna möjlighet dök upp blev vi lite fundersamma, nytt är ju ändå nytt... Jaja, vi ska titta närmare på den så får vi se. Hade inte sett det med hjulen, vart såg du att det är plast? Går det inte byta hjul?

Kollar man på bilderna på nätet så är det punkteringsfria däck, och dom ser ut att vara i plast och ser ut precis som mina gör på den som har plastdäck.

Varför vill inte den bakanta bekanta ha den då? Tänkte eftersom dne är oanvänd så finns de ju säkert en anledning till att dom inte vill ha den.

De finns ju vagnar med bara ett svängbart hjul fram som även går att låsa om man vill ha ett fast däck.

Jag tror inte att de går att byta däck på den.

Sen är de där med vändbart handtag, de finns ju många vagnar (kända som okända) som inte gick igenom testen med att gå uppför trappor. Några handtag lossnade pga belastningen, och då var de just de med svängbara handtag. Så där skulle jag vara försiktig om du måste gå i trappor. Smidigt o lätt att bara byta håll, men då föredrar jag hellre att vända sitsen.

Sen är de där med ett okänt märke som inte ens finns några tester på, om man kollar på Nowalex focus som inte är ett direkt KÄNT märke som EL/brio mfl så har de fått sämst resultat bland olika test och borde inte ens vara godkända på marknaden.

Men kolla närmare på den. Jag tror dock inte att de är så många som har den här på buke, prova på den andra större föräldra sajten någon där kanske har den ;) (om du vet vilken jag menar, eftersom man inte får skriva namn eller länka så)

Lycka till i vilket fall! Alla gör vi som vi vill :laugh:

Vad blir det för skillnad om hjulen är i plast? Det var ju en ny grej att titta på, hade inte ens tänkt på det.

Det blev ingen liten för dem helt enkelt.. därför vill de bara sälja allt de hade köpt.

Ingen fler som har något att tillägga? Eller gärna nån som provat den, eller kanske nån annan från samma ställe?

Det knastrade och lät något fruktansvärt i snön. Inte lika bra "dämpat" som vid gummihjul, hala som f*n på packad snö den gled bara och den fick inget direkt bra fäste på snön.
Men de är en smaksak, jag vet många som gillar plasthjul men jag är inte en av dom :D

Men den vagnen fick jag gratis från SAS.Tänkt som en vagn att ha i bilen tills sonen börjar på dagis, för då blir den gamla en dagisvagn o den nya till o ha hemma.

Men den är jätte bra i övrigt, fullt liggläge tillskillnad från Emmaljungan som inte riktigt har fullt liggläge.

Okej, jag tänkte att de kanske var missnöjda över den men inte sagt något.

Jag har inte heller hört något om Nuukvagnen, heller aldrig sett någon vad jag vet.

Jag tänkte bara skriva att vi har en Teutonia Fun som jag är jättenöjd med. Jag trodde när jag köpte den att jag skulle behöva ha en vintervagn för att den inte alls skulle funka i snö, men så länge det är plogat går det jättebra. Framhjulen går att låsa och det gör jag när det är lite oplogat. Är det mycket oplogat så är det jobbigt att ta sig fram, helt klart, men då har även mina vänner med allsköns andra vagnar mycket svårt att ta sig fram. Så små framhjul behöver inte vara av ondo och på plan mark är det överlägset så det beror lite på hur man ska använda vagnen. Kör man mycket på ojämn mark skulle jag dock inte rekommendera en vagn av samma typ som jag har.

2me heter väl ändå märket och säljs på bl.a lekiabutikerna. nuuk är bara modellnamnet:) i våran lilla stad har den funnits i snart ett år att köpa. jag har provkört den och jag tycker den är aningens liten i sitsen på sittdelen. den är på gränsen till o passa våran stora kille som är 21 månader(som inte är jättestor för sin ålder, cirka 82cm och 10,5kg) så det är ingen vagn jag tycker skulle funka tills de är 3 år.
emmaljungas motsvarighet är väl modellen ozone. eller möjligtvis nitron.

jag tycker inte om de punkteringsfria hjulen på någon vagn, utan köper endast med luftpumpade gummi. men det är en smaksak.
i övrigt av det jag känt på vagnen tycker jag att den är helt okej, men jag har bara provkört den. jag vet inte hur snabbt den slits i förhållande till andra vagnar.
tycker ni om den så varför inte? men ha med i beräkningarna att byta vagn när bebis kommer upp i tvåårsåldern:)

Om den är så liten att din son på 21 mån knappt kan använda den så skulle nog inte vår son på 11 mån kunna ha den. Han är 78cm lång och väger 11 kg.

Så man får nog kanske vara beredd på att byta vagn tidigare än 2 år oxå ;)

jag jämför ju med sittdelen i emmaljungas. och jag tycker den som är i 2me vagnen är liten, kort benstöd, lite kort öht i sitsen:) hade vi köpt den vagnen hade vi fått byta nu. ja det skiljer så mkt från barn till barn. och det kan man ju inte förutse, jag vet inte hur stor liggdelen är men det borde ju inte vara några problem att använda vagnen så länge den behövs och sen räkna med att byta vagn tidigare än om du hade haft ex en citycross eller nitro eller annat märke.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Soapbubble
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 024
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 184
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 403
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar