Väggmatrial i Stallet ??

Sv: Väggmatrial i Stallet ??

Jag har ett försäljningsstall samt bedriver avel, så det har funnits både det ena och det andra i stallet. Till råga på allt så har svärfar haft uppfödning av fullblod (galoppörer) som tagit hem de som är skadade för boxvila etc, så de där väggarna har tagit både en och annan smäll vill jag lova.
I ena stallet är väggarna putsade, men inte i det andra stallet.

Jag känner massor med människor som har lecablock i stallväggarna och det har gått hur bra som helst. Ingenting söndersparkat och ingenting som går att äta på.

Tyvärr har jag inte varit så flitig på att fota. Det här är vad jag har just nu. Kanske kan gå upp och fota bättre senare.

Bellis_03

Men om leca-väggen är putsad med A-bruk ska den väl hålla?
Vi håller på att bygga nu och tillverkaren av leca-blocken sa att A-bruket egentligen är "överkurs" men då är man garderad i alla fall.
Någon med erfarenhet?
Kan även nämna att putsen som de flesta använder är av B- eller C-kvalitet och den är betydligt sämre ur hållfasthetsynpunkt.

n'r vi bygger nytt stall ska jag göra väggar och mellanväggar i tegel det blir jättesnyggt och hållbart så du behöver nog inte oroa dig...hästarna sparkar typ 1 gång har jag hört sen gör dom inte om de...'s* å snacka lättskött...bara te å spola av med högtrycken :smirk: de e ju aldrig fel de!!

Vi har leca block i "nya" stallet, är 3 år nu, visserligen bara i ytterväggarna. Jag upplever det som att hästarna inte gärna sparkar i det. Halvblodet stod förrut alltid o sparkade i väggen men hon har nästan slutat nu i nya boxen.
Boxinredningen kommer i från Myrby väggarna är av plast, tycker att det är helt suveränt.

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 485
Senast: WildHorse
·
Anläggning Hej! Tänkte ordna en byggtoa att ha vid stallet till inackorderingarna om kursdeltagare (inte jättemånga). Vi hade en sådan i ett stall...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Litenvit
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 151
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka