Väggbajsare

H

Helan

Mitt ettåriga halvblodssto trycker sig upp mot boxväggen med rumpan och liksom pressar ut bajset på väggen, och som följd av detta även i svansen. Är det för att hon är noga med att hålla rent i boxen (lägga det så långt ut mot väggen som möjligt) eller varför i hela världen...
Hon har haft spolmask och är avmaskad för det i nov+feb. Orsak?
Boxen är riktigt stor 11x4 meter och delas av mindre kompis så plats finnes. Den andra är jättenoga med sitt bajshörn och använder inte väggen.

Teorier?

Sv: Väggbajsare

använd "anti bajs medel" på väggen, kanske hjälper! ;) haha

Sv: Väggbajsare

Hej!

Min förra var också väggskitare. Regelbundet kollad för mask och avmaskad vid behov. Jag tror hon nån gång insåg att maten under hovarna blev mindre skitig om man sket på väggarna och så fortsatte hon bara.

Min nya har också börjar skita på väggarna.. Lite irriterande eftersom det blir en jäkla massa tvättande av svans och väggar..

/ Lavinia, som inte kunnat hitta nån orsak till beteendet

Liknande trådar

Hästvård Tillbringade hela dagen på Ultuna igår med kompisens äldre islandsvalack som blivit mycket dålig, skulle vara kul att höra era tankar...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 535
Senast: skuggi
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 484
Senast: Beritas
·
T
Hästvård Kom ut till hästen nu i kväll efter att ha varit bortrest i en vecka. Innan jag åkte hade jag sett att han var lite 'spårig' i pälsen...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Tant Asta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka