vågar jag sälja utomlands?

Sv: vågar jag sälja utomlands?

Jag fick också ett från Nice Kelly. Det åkte i papperkorgen :)

Jag fick också ett från Nice Kelly. Det åkte i papperkorgen :)
Kompisen fick oxå från en i London som skulle skicka check men som tur va sökte vi här på buke och såg att det va ganska vanligt nu så VARNING alla.
Hon mailade tillbaka och bad att de skulle sätta in pengar på hennes konto bara för att se vad "hon" svarade,guess what::: Inget svar därefter.!!!
Det finns mer eller mindre oseriösa både här och utomlands,tex förmedlare som ljuger om vad hästen har gjort och varit tiden innan den hamnade hos dem,
hände en annan kompis som sålt en häst som nyligen varit behandlad och som såldes för en struntsumma för att köparen sa att den bara skulle få gå i ett halvår utan att göra något.
3 veckor efter hamnade den hos en förmedlare med fin hemsida som har många annonser här på Buke och de skulle ha 150000 kr för den och de ljög om bakgrunden,kan man inte lita på någon eller?
Förlåt att det blev lite annat men tyckte att man kunde lägga ut en varning om detta med!

Nica Kelly vill ha min häst oxå... Jäääädrans vilken hästverksamhet han/hon måste ha! :eek: ;)

Jag har också fått svar från Nice Kelly, jätteknackig engelska som om någon använt ett "översättningsprogram". Fick också tillbaka svar om att de behövde min uppgifter för att kunna skicka en check. Då åkte mailet i papperskorgen.

Vad är det för häst du vill sälja då? :)

Jag har också fått svar av en "Nice Kelly", dock handlade det om en sadel och ingen häst:crazy: .

Som tur va satt jag inne på bukefalos igår och gick igenom en del inlägg och hittade detta! Jag skrev tillbaka till Nice Kelly och berättade att det har gått ut varningar i Sverige ang. fake-köpare med det namnet och mailadressen han/de använder sig utav:devil: så hoppas han eller hon blev lite avskräckt iaf:D

Hade förövrigt aldrig sålt en häst osedd till ett annat land, finns så mycket konstigt hästfolk därute tråkigt nog.:eek:

Jag satte in annons på mobiltelefon, fick då en massa svar från bla en son som skulle köpa till sin mamma i Afrika. Han kallade mobilen för "item" så de vet inte ens vad de köper. Fick svar från en massa olika som antingen bodde i London eller i Afrika. De bryr sig inte om varan de köper utan är bara intresserade av mellanskillnaden på den falska checken.
att jag fattade att det var fake var att vem bryr sig att köpa en gammal LG mobil för 500 och är beredd att lägga ut frakt för att mamma i Afrika ska få den :rofl:

*KL*

Nice Kelly ville även köpa täcken av mig. Men de klart med alla dom hästarna behövs de väl täcken oxå :angel:;)

Har fått liknande mail (när det gällt marsvin visserligen), som har skullat köpa och vilja skicka en check med mer pengar än vad djuren skulle kosta som sedan skulle betalas till den som hämtar... Så se upp för såna checkbedragare om du ska sälja till utlandet.
Jag vägrade om jag inte fick kontant betalning, och då blev det ingen affär heller, så det var det dom iallafall var ute efter.

Anars skulle jag tycka att det är lite långt för en fölis att behöva åka så långt...

jag har oxå fått ett sånt mejl, från nicekelly90@yahoo.com ?

Jag har fått liknande svar när jag skulle sälja en bil för ett antal år sen. Såna mail är bara att kasta i papperskorgen!

*knapplån*

Men usch jag blir ju typ rädd när jag får höra detta! :confused:
Fatta vad hemskt om nån hade gått på det och skickat hästen till ett främmande land till någon hemsk person! USCH! :devil:

*knapplån*

Men usch jag blir ju typ rädd när jag får höra detta! :confused:
Fatta vad hemskt om nån hade gått på det och skickat hästen till ett främmande land till någon hemsk person! USCH! :devil:

Det hade man inte hunnit göra för det hade ldrig kommit någon och hämtat hästen, det finns inga platser bokade på någon båt/flyg eller någonting till hästen.

De vill bara tvätta sina pengar och kvar med skägget i brevlådan står säljaren med en häst i ena näven och en bank i den andra som vill ha betalt. (Man blir återbetalningsskyldig till Banken helt enkelt eftersom checken saknar täckning)

Någon annan kanske kan förklara bättre hur det där med checken fungerar.

Men dessa köpare är inte intresserad av att köpa någon häst, eller sadel, eller täcken, eller marsvin. De vill BARA tvätta sina pengar!

Nääe inte tvätta sina pengar. Dom skickar en check på en större summa än hästen eller marsvinet eller vad det nu är, kostar. Sen ber dom dig sätta in mellanskillnaden på ett konto. Checken saknar täckning visar det sig senare och du blir återbetalningsskyldig på hela beloppet men mellanskillnaden på priset och checken som du satte in på deras konto har du då förlorat.

kl

Jag har också fått ett mail från tracy ang en ponny. dock inte så billig, som vissa andras i tråden verkar vara. utan 100.000 kr +

Och ett från Kelly ang en sadel. Båda mailen var likadant utformade, och jag fick dem inom samma månad.

Hej!
Jag har också fått mail från denna Nice Kelly som vill köpa min Albionsadel. Tyckte det var mystiskt att mailet var skickat vid 3-tiden på natten samt att engelskan var dålig och svamlig.
Sökte här på namnet Nice KElly, bra att ni skrivit om detta!
Helt klart lurenderjeri. :mad:
Carina

Hej!
Jag har också fått mail från denna Nice Kelly som vill köpa min Albionsadel. Tyckte det var mystiskt att mailet var skickat vid 3-tiden på natten samt att engelskan var dålig och svamlig.
Sökte här på namnet Nice KElly, bra att ni skrivit om detta!
Helt klart lurenderjeri. :mad:
Carina

Bara bluff!

Blev kontaktad för snart 2 år sedan från "London".

Visade sig efter lite research vara en liga, från sydafrika(!!) som sysslade med bedrägerier.
Passa dig!

Haha, jag fick ett sånt mail på en KÖPES-annons jag hade ute :rofl:

Hello,
i am interested in buying your {items} so let me to know the last price you want to Sell it and also are you the owner it is in good condition....

thanks...

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 489
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 051
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 359
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 207
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna