Vågar jag, och isåfall HUR, korta min kuses man..? bilder

W

Wishful

Har en welsh cob pojke som är jättecharmig, hans man har fått växa ganska vilt och är nu (andra bilden) ganska lång, som 5 åring hade han kort man (första bilden) och jag tycker det ser ganska coolt ut. Tror en kort man skulle få honom att se lite yngre och sportigare ut, men samtidit är jag rädd, tar ju en evighet för den att växa ut igen om det skulle råka se hemskt ut, och så vet jag verkligen inte om jag själv vågar försöka korta den.. Sax, rycka....?!?
http://www.aijaa.com/v.php?i=1436308.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1436319.jpg

Sv: Vågar jag, och isåfall HUR, korta min kuses man..? bilder

Jag kan inte se bilderna, men använd inte saxs!
Ryck i så fall, tycker inte det är fint alls när man klipper manar. :crazy:

Klipp, klipp, klipp :d Tycker din häst ser mkt mer välskött ut i kort man. Ser ut att vara en ganska lagom längd också på första bilden, lite kraftigare hästar passar inte i kortkort man utan i en aning längre, annars blir halsen så himla biffig. (Och en häst som är slimmad passar i kortare man, om en slimmad häst har ngt längre man tycker jag alltid att halsen ser så himla tunn ut, enligt mig då:D.)

Jag tycker definitivt du ska ta bort den där långa manen ser bara ovårdat ut. Mycket finare på första bilden. Klipp först och ryck sedan.

Klipp! Mycket snyggare med en lite kortare man, det ser mer välvårdat ut. Jag brukar klippa till önskad längd, sedan använder jag en typ av kam som man har när man trimmar hundar som liksom skär av manen i ändarna så att det inte blir så tvärt avslut. Det brukar ta några dagar innan det ser riktigt bra ut.

KAPA :d

Blir mkt mer "häst" av den då, nu ser den så... tråkig ut. Den var jättefin på första bilden!

Tack för råden, börjar nog själv tycka att han skulle vara fin med kort man faktist, men iik, att våga! :) men jättesugen är jag nog! om jag vågar så sätter jag bild! mera kommentarer bara! ;)

Väck med den långa :) klipp, sen ryck.

Tycker inte heller att du ska korta den...tycker det hör till Welsh att va lite "Lurvig...";)

Tycker inte att du ska klippa den...tycker det hör till Welsh att se ut så, han e jättefin...kanske du kan tunna ur den bara om du tycker att det ser alltför vildvuxet ut...

Tkr han ska ha sin långa man kvar :D, men om du ändå vill korta av den ryck lr använd trimkniv med sax blir det ofta inte bra resultat blir oftast ojämt så man klipper bara kortare och kortare :crazy:

Bort med manen! Det ser bara ovårdat ut. Ridhästar ska inte ha lång man ;) (undantaget är kallblod, araber och små ponnyer),

klipp! Jag har kortkort man på min wcob, och han är superfin i den han skule inte se klok ut i lång man! Kort ser mkt bättre ut än trollstilen :D

Ingen som har nån kommentar..? :) I can handle it!! :D

Jag tycker nog att du ska kapa lite mer, samt följa hästens hals. Nu är den ju lite längre där fram. Ryck den som en "båge" med hans hals. Det skulle någ jag ha gjort.

Jag tycker nog att du ska rycka och följa halsens form.
fast inte kortare än det kortaste stället:D

Liknande trådar

Hästvård Har precis ryckt mitt livs första man. Lärde mig hur man gör för sisådär 10 år sedan på ridskolan, men sen hamnade jag i ett...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: smallsteps
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 550
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Annonsera mera hundar 2