Välhoppande dressyrhingst?

Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Hur har jag kunnat missa detta!? Jag var helt övertygad om att han inte fanns på TAI och var rätt bedrövad över detta. Detta ska jag kika närmare på!
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Nä det är klart :D

Ditt sto har ju stam av stabilare modell även om hon själv är lättare..

Jag slår återigen att slag för Looping som bevisligen har ett mycket gott temprament som nedärvs.. Även Business x kanske? dock vet jag inte hur han och vad han nedärver..
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Okeanos :love: lättare i modellen än Briar. Vi har 2 hingstföl efter honom båda är jättesnygga och har supertemperament. Stoet är e. Cortez o av grövre modell men båda hingstarna är lätta i typen o kommer nog att bli 170+ i mankhöjd. Våra hingstar ska utbildas till fälttävlanshästar men man vet ju aldrig.... Lycka till !
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Det som jag ryggar mest för när det gäller Peking mfl seminimporthingstar är väl egentligen att man betalar per dos oberoende av resultatet av semineringen. Om det blir en upprepning av det förrförra betäckningsförsöket när vi fick betäcka henne fem gånger innan det tog sig (då hon ändå var frisk och ren som en nötkärna och i gott hull och god grundkondition) så blir det ett dyrt föl... :crazy:

Å andra sidan - blir jag helt övertygad att en sådan hingst är exakt vad jag letar efter så är det kanske värt det då... :D
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Nej! Du betalar inte per dos!

Du betalar en avgift när du bokar, sen betalar du vid dräktighet som på de flesta andra.

I allafall på mina importhingstar!
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Aha! Då har jag missuppfattat, och det är ju bra i det här fallet! :D

(jag håller förövrigt på och tittar en hel del på Herzensdieb just nu)
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Det stämmer att mitt sto står på station i Uppland och har blivit seminerad med Lambourghini!
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

håller med Quick star och slår ett slag för looping.
Har ridit 3 st e. honom och dom har alla varit väldigt trevliga att rida, elastiska och underbar skalle . Rör sig medel till bra. inte sett någon e.looping som rört sig dåligt.
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

förresten kom jag på att jag läste i ridsport att Come Back II är tillbaka i aveln och han är ju helt underbar.
Tävlad GP dressyr och tror 140 hoppning.
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

förresten kom jag på att jag läste i ridsport att Come Back II är tillbaka i aveln och han är ju helt underbar.
Tävlad GP dressyr och tror 140 hoppning.

Allvarligt? vem har sökt licens på honom?
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Håller mycket på med avel i DK. Ridit många hästar efter Come back ll. Han kan det vara lite strul med.. Fam Byrialsen skillde sig och Come back ll ha gått undan lite. Samt avkommerna efter han är väldigt hårda i huvuden. Men underbara att rida på! Han ger väldigt hög ridbarhet.
Come back ll är ju A-häst i dressyr och B-häst i hoppning. Så han är väldigt bra. Har gett avkommer över hela värden bla USA, Kina o Eu.
Vet många Come back ll avkommer i S.
Håller med FT-ryttaren, han är underbar!
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Allvarligt? vem har sökt licens på honom?

Jag läste också denna notis i Ridsport att han var tillbaka i avel. Men jag kan inte minnas att det stod vem som skulle ta in på honom, eller ens att han har licens i Sverige. Men om man är intresserad av honom får man väl kontakta hans tidigare importör.

Till TS: Jag tror att Nobel är ett jättebra val, men även Lamburghini är en jättefin hingst-men lämnar han storlek?
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

jag vet faktiskt inte om han är godkänd i sverige eller om nån löst licens.
Däremot älskar jag den hingsten , har otrolig utstrålning, rör sej bra och de jag sett av honom på tävling så är han väldigt cool med andra hästar.
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Vet inte heller. Men vet att han har haft 19 avkommer i treåstestet. Så han borde väl snart bli det.. tycker jag iallafall.. :crazy:
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Mitt nyinköpte 88-an sto har ett föl e: Looping vid sidan och hon är asfrän! Hoppar allt som går att jobba över (diken, stenar, pinnar, vattentunnor :D ), jättemodig och har mycket bra teknik! Rör sig dessutom mycket bra, speciellt galopp!
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Lambourghini står inte allt på naturlig!! Jag seminerade mitt sto förra året med honom!

Fick ett hingst föl efter honom i söndags, och han är verkligen alldeles bedårande vacker!

Då min pojkvän ridit Lambo en hel del, kan jag intyga att han har ett fantastiskt psyke. Hoppar kanon, och rör sig precis lika trevligt. Därför vi valde honom till mitt sto, hon hoppar fantastiskt och det vill jag behålla i avkomman, men önskade lite mer gång. Därför blev det Lambo.

Majim ligger mig dock oxå varmt om hjärtat, men han står ju som sagt på naturlig.

Så jag röstar på Lambo ;o)
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

Har sett en del avkommor efter Nobel som har varit RIKTIGT trevliga.
Kan hålla med om att hans marknadsföring gör att man blir osäker men som sagt gett riktigt trevliga avkommor.
Ska försöka luska lite vad som legat bakom dessa avkommor o sedan återkommer jag.
 
Sv: Välhoppande dressyrhingst?

jag vet faktiskt inte om han är godkänd i sverige eller om nån löst licens.
Däremot älskar jag den hingsten , har otrolig utstrålning, rör sej bra och de jag sett av honom på tävling så är han väldigt cool med andra hästar.

tycker också det är en underbart vacker hingst. Har haft en avkomma efter honom. En hingst som var alldeles underbar i psyket. :love:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 537
Avel Har ju ingen häst men iom mitt tidigare avelsintresse fick jag frågan om vem jag skulle använda på ett sto. Till saken hör att stoet...
Svar
5
· Visningar
1 238
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 144
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp