Vadå rädd?

N

Neisti

Nej, jag är inte rädd för att hoppa.. bara väldigt feg.
Så fort vi ska hoppa blir jag pirrig.. visst, det är kul med hoppning.. men jag känner mig osäker. :(
Det har inte hänt någon olycka eller så, inget som har fått mig rädd, men jag blir inte alls lika glad som alla andra i ridgruppen när vi ska hoppa.
Det känns mest som om jag kastas över, det blir inte alls nått flyt eller härligt pirr i magen när man flyger över, utan snarare massa duns och obehagliga smällar :crazy:
Jag vet att min balans inte är den bästa, men det känns alltid som om det blir fel.

Huh, nu blir det konstigt.
Jag har ingen dålig sits, min ridlärare tycker jag står bra i lätt sits, och att det ser bra ut när jag hoppar, men själv tycker jag inte att det känns nå bra. :S
När alla andra i gruppen hoppar så ser det jättefint ut.
Och ofta får jag hoppa Bounce, som tar dem lååånga sprången, då blir det mest som om jag slängs fram, speciellt när vi ska hoppa två hinder efter varandra, och jag hamnar framför sadeln.
Det här är ju inte alls bra.. finns det några tips om hur jag ska göra när jag hoppar, ös bara över mig, jag kan behöva allt. :crazy:

Ta ett stadigt mantag, ställ dej upp i tid innan hindret, titta frammåt och håll om med skänklarna.
Kom ihåg att slappna av också, spänner du dej blir det lätt studigt också!
Jag hade precis samma problem förut, men det har löst sig.
Det är inte hopplöst även om det kan kännas så ibland. :)

:) Har funderat på det där med mantag, får försöka korva in fingrarna i Bounce stubbman :crazy: Han har inte mycket till man.

Om du inte kan ta mantag så testa och sett en rem där fram mellan de två ringarna, fram på sadeln. En rem från en nosgrimma t.ex. :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 625
Senast: cewe
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 315
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV