Sv: Vad vill ni se på er hundklubbs hemsida?
Vad jag vill ha är först och främst en ren, lättnavigerad och väluppdaterad sida. Är det foton på hemsidan så vill jag att de är bra. Hellre inga bilder alls en en oskarp och supertråkig bild bara för att det råkar vara en hund som springer med en apportbock i munnen. Jag är så less på dåliga bilder på klubbhemsidor att jag nästan känner mig sugen att åka ut till alla brukshundklubbar och fotografera ett gäng bra bilder åt dem som de kan använda
(Firefox tycker förresten att "brukshundklubb" är felstavat men att "brukshundsklubb" är rätt
Apportbock är också ett felstavat ord tydligen...)
Går jag in på en klubbs hemsida så vill jag ha väluppdaterad info om kurser, tävlingar och aktiviteter. Har kurserna redan varit? Ta bort dem från sidan! Har tävlingarna redan varit? Ta bort dem eller lägg in en sida med resultat. Att klicka på "Årets tävlingar" och mötas av förra årets tävlingar är verkligen jättetråkigt.
Det är också viktigt med tydlig info om hur man hittar till klubben, och gärna något som säger var i landet klubben ligger, så att man slipper söka upp klubbens plats på karta bara för att konstatera att klubben ligger i helt fel ände av landet
Bonusgrejer är väl bild på klubbens ekipage/medlemmar, galleri med bilder från tävlingar eller liknande.
Svarar lite till alla men utgår från ditt inlägg då det var väldigt utförligt och sammanfattande
Fotona på sidan är just nu helt ur mitt eget arkiv då jag har fått väldigt lite respons när jag söker material till nya sidan. Så fotona kommer att bytas ut men ... Tror ni man skulle kunna locka folk med typ en liten lokal fototävling med en vinnare men där alla bilder får användas på sidan?
Jag som (pga läs och skrivsvårigheter) måste lite blind på firefoxs rättstavning
Men jag är medveten om att det ofta blir fel även med avancerade stavningsprogram så måste ha som vana att någon utifrån får läsa igenom allt men det kan jag ärligt säga att jag inte ha gjort men det ska göras.
Tror jag har fått in tydlig info om vart man hittar klubben dock inga gps koordinater men länk till google maps finns.
Tycker du att det räcker med att man skriver Ragunda (på tal om vilken del av landet) eller ska man vara tydligare med att skriva ut distrikt mellan-Norrland?
Jag har lagt ut en lista på ALLA mellannorrlandstävlingar där våra tävlingar naturligtvis markeras mer än andra man kan också välja att sortera fram endast våra tävlingar. Tävlingarna är också länkade så att man kommer direkt till den aktuella tävlingen på SBKs hemsida.
Dock har jag ingen resultat sida! Den har jag helt glömt men självklart ska det till en sådan. Men då sidan är ny tror jag att jag nöjer mig med att lägga upp våra resultat som kommer in under året tävlingar.
Bilder på styrelsemedlemmar och tävlingsekipage är tanken men har jobbat med sidan i nästan 2 månader och ingen har varit villig att lämna en ända bild eller någon info. Så hittills är det bara tomma knappar
får väl se om jag får in något så småningom.
Hur viktigt är det med sammankoppling till facebook? Tänker att vår klubb har mest existerat på facebook det senaste året då hon som hade hand om gamla sidan inte har uppdaterat men jag lyckas inte ordna så det som skrivs på facebook syns på sidan bara att man, med hjälp av sitt facebook konto, kan skriva direkt på hemsidan. Någon som vet hur man får till det
Hur viktigt är google? Just nu ligger klubbens gamla och "gamgamla" sida som nr 1 och nr 2 och den sidan jag jobbar med kommer först som 4de resultat.
Måste ju få nå uppgifter så jag åtminstone kan ta bort den gamgamla sidan och länka vidare från den nu gamla sidan men har inte fått tag på det uppgifterna än och ingen verkar veta hur man får tag på dem heller
Men ur sökmotor synpunkt kanske det inte gör så mycket att den inte ligger först bara jag länkar de andra sidorna vidare?