Vad vill ni se på er hundklubbs hemsida?

Is

Trådstartare
Behöver lite tips och idéer. Jag jobbar med att bygga en ny hemsida till vår lokala brukshundsklubb, jag har kommit ganska långt men det är alltid bra att få lite tips och idéer.

Så hur vill ni att en hundklubbs sida ska se ut och vad vill ni att den ska innehålla?

Hade kunnat länka till sidan men tror det är mot reglerna?

Sv: Vad vill ni se på er hundklubbs hemsida?

Jag vill slippa se brukshundklubb stavat med ett s i mitten :D Ser det lite för ofta och det ger ett oproffsigt intryck.

Jag vill slippa se brukshundklubb stavat med ett s i mitten :D Ser det lite för ofta och det ger ett oproffsigt intryck.

Hahaha lovar att det där S;et slank dit bara för att jag och sambon just satt och diskuterade att det INTE heter brukshundSklubb (han tyckte att älghundklubben hade stavat fel för att dem inte har ett s ) men lovar att på hemsidan står det rätt :D

Jag är ganska nöjd med "min" klubbs hemsida, Lunds brukshundklubb. Googla så hittar du den. Där står aktuell info, det finns en kalender med vad som händer, det står vilka träningsgrupper som finns osv. Det som ska ändras är att det ska bli lättare för vissa människor att själva ändra infon, just nu ligger allt på webmastern och därför kan vissa saker ta lite tid att ändra på. Efter årsmötet är det särskilt mycket som ska upp och ändras på och så.

Så om inte det är många som ska kunna fixa och dona med hemsidan är det viktigt med en bra webmaster som är tillgänglig typ alltid :)

Vad jag vill ha är först och främst en ren, lättnavigerad och väluppdaterad sida. Är det foton på hemsidan så vill jag att de är bra. Hellre inga bilder alls en en oskarp och supertråkig bild bara för att det råkar vara en hund som springer med en apportbock i munnen. Jag är så less på dåliga bilder på klubbhemsidor att jag nästan känner mig sugen att åka ut till alla brukshundklubbar och fotografera ett gäng bra bilder åt dem som de kan använda :angel:

(Firefox tycker förresten att "brukshundklubb" är felstavat men att "brukshundsklubb" är rätt :D Apportbock är också ett felstavat ord tydligen...)

Går jag in på en klubbs hemsida så vill jag ha väluppdaterad info om kurser, tävlingar och aktiviteter. Har kurserna redan varit? Ta bort dem från sidan! Har tävlingarna redan varit? Ta bort dem eller lägg in en sida med resultat. Att klicka på "Årets tävlingar" och mötas av förra årets tävlingar är verkligen jättetråkigt.

Det är också viktigt med tydlig info om hur man hittar till klubben, och gärna något som säger var i landet klubben ligger, så att man slipper söka upp klubbens plats på karta bara för att konstatera att klubben ligger i helt fel ände av landet ;)

Bonusgrejer är väl bild på klubbens ekipage/medlemmar, galleri med bilder från tävlingar eller liknande.

Jag håller med Red_chili.

Dessutom så vill jag ha lista på styrelse och andra som har uppdrag i klubben tillsammans med kontaktuppgifter till dem. Bra om det står vem som har hand om vad, ex hyra plan/stuga eller kurser.
Karta och/eller vägbeskrivning och komplett adress inkl koordinater för de som kör med GPS.
Almanacka - uppdaterad med tävlingar, kurser o liknande
Lista på klubbens instruktörer och vad de har utbildning på
Vilka tävlingsekipage klubben har och vad och i vilken klass man tävlar

Vad jag vill ha är först och främst en ren, lättnavigerad och väluppdaterad sida. Är det foton på hemsidan så vill jag att de är bra. Hellre inga bilder alls en en oskarp och supertråkig bild bara för att det råkar vara en hund som springer med en apportbock i munnen. Jag är så less på dåliga bilder på klubbhemsidor att jag nästan känner mig sugen att åka ut till alla brukshundklubbar och fotografera ett gäng bra bilder åt dem som de kan använda :angel:

(Firefox tycker förresten att "brukshundklubb" är felstavat men att "brukshundsklubb" är rätt :D Apportbock är också ett felstavat ord tydligen...)

Går jag in på en klubbs hemsida så vill jag ha väluppdaterad info om kurser, tävlingar och aktiviteter. Har kurserna redan varit? Ta bort dem från sidan! Har tävlingarna redan varit? Ta bort dem eller lägg in en sida med resultat. Att klicka på "Årets tävlingar" och mötas av förra årets tävlingar är verkligen jättetråkigt.

Det är också viktigt med tydlig info om hur man hittar till klubben, och gärna något som säger var i landet klubben ligger, så att man slipper söka upp klubbens plats på karta bara för att konstatera att klubben ligger i helt fel ände av landet ;)

Bonusgrejer är väl bild på klubbens ekipage/medlemmar, galleri med bilder från tävlingar eller liknande.

Svarar lite till alla men utgår från ditt inlägg då det var väldigt utförligt och sammanfattande :)

Fotona på sidan är just nu helt ur mitt eget arkiv då jag har fått väldigt lite respons när jag söker material till nya sidan. Så fotona kommer att bytas ut men ... Tror ni man skulle kunna locka folk med typ en liten lokal fototävling med en vinnare men där alla bilder får användas på sidan?

Jag som (pga läs och skrivsvårigheter) måste lite blind på firefoxs rättstavning :crazy:
Men jag är medveten om att det ofta blir fel även med avancerade stavningsprogram så måste ha som vana att någon utifrån får läsa igenom allt men det kan jag ärligt säga att jag inte ha gjort men det ska göras.

Tror jag har fått in tydlig info om vart man hittar klubben dock inga gps koordinater men länk till google maps finns.
Tycker du att det räcker med att man skriver Ragunda (på tal om vilken del av landet) eller ska man vara tydligare med att skriva ut distrikt mellan-Norrland?

Jag har lagt ut en lista på ALLA mellannorrlandstävlingar där våra tävlingar naturligtvis markeras mer än andra man kan också välja att sortera fram endast våra tävlingar. Tävlingarna är också länkade så att man kommer direkt till den aktuella tävlingen på SBKs hemsida.
Dock har jag ingen resultat sida! Den har jag helt glömt men självklart ska det till en sådan. Men då sidan är ny tror jag att jag nöjer mig med att lägga upp våra resultat som kommer in under året tävlingar.

Bilder på styrelsemedlemmar och tävlingsekipage är tanken men har jobbat med sidan i nästan 2 månader och ingen har varit villig att lämna en ända bild eller någon info. Så hittills är det bara tomma knappar :mad: får väl se om jag får in något så småningom.

Hur viktigt är det med sammankoppling till facebook? Tänker att vår klubb har mest existerat på facebook det senaste året då hon som hade hand om gamla sidan inte har uppdaterat men jag lyckas inte ordna så det som skrivs på facebook syns på sidan bara att man, med hjälp av sitt facebook konto, kan skriva direkt på hemsidan. Någon som vet hur man får till det :angel:

Hur viktigt är google? Just nu ligger klubbens gamla och "gamgamla" sida som nr 1 och nr 2 och den sidan jag jobbar med kommer först som 4de resultat.
Måste ju få nå uppgifter så jag åtminstone kan ta bort den gamgamla sidan och länka vidare från den nu gamla sidan men har inte fått tag på det uppgifterna än och ingen verkar veta hur man får tag på dem heller :grin:
Men ur sökmotor synpunkt kanske det inte gör så mycket att den inte ligger först bara jag länkar de andra sidorna vidare?

Angående bilder. Jag tycker inte det behöver vara typ porträtt. Bättre då om någon tar bilder när personerna ifråga tränar på plan eller i skogen. Har klubben en kamera så se till att någon fotar på kurser o spår/sök eller vad man än tränar.

Jag tycker också Red chili beskrev bra:).

Jag som är ny inom just hundklubbar (hade en blandras innan och vi var inte med i någon klubb), har vart lite frustrerad på "vår" hemsida.

Det jag vill se på min hundklubbs sida, är lätt information som är enkel att förstå för mig som nybörjare. En svårläst sida gör en förstahundsägare osäker och rädd för att ta kontakt med en klubb.

Jag vill inte ha en adress till var det ligger, jag vill ha en karta hur jag tar mig dit. Jag vill ha information om hur jag gör för att bli medlem, inte bara en pg-nummer jag ska betala in pengar till. Jag vill veta vad som händer efter att jag blivit medlem, inte få leta efter någon att ringa för att höra att mitt medlemskap är registrerat och vad jag har för medlemsnummer. Jag vill inte läsa om hur södra, norra, östra och västra planen funkar si och så, jag vet inte vilken plan som är vilken när jag aldrig vågat mig dit innan...

Jag vill veta, innan jag anmäler mig till en kurs, hur länge håller den på, vad ska vi lära oss/gå igenom på kursen. Jag vill veta om den är på den nivån jag eftersöker. För en nybörjare som jag, vet jag inte vad som krävs innan av mig och min hund för att klara kursen, vilken nivå är vi på så att säga.

Jag vill ha tydlig information om vem jag kan ringa/kontakta om jag undrar något, inte bara ett telefonnummer till ett namn som exempelvis är kassör i klubben. Vem ringer jag om jag undrar något om en kurs, om hur planerna fungerar? När nästa kurser startar? När det är träning och för vem?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
680
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit