vad vet ni om dessa...???

zazza girl

Trådstartare
hittade dessa hingstar på en sida men är inte så bra på engelska ...:)

så vad tycker ni här på buke om dessa hingstar , ??
är det någon som ha använt dom i avel ...???

så berätta nu vad ni tycker om dom och allt som ha att göra med dom, de ända jag ha fattat är typ att dom inte finns i sverge .....

hingstarna det gäller är hendrix och falsterbo....

Sv: vad vet ni om dessa...???

Båda står hos Jens.Meyer i tyskland,hedrix är väl gk i år,falsterbo är för mig en gammal favorit,har en del avkommer i DK
Cyllene borde kunna svara på alla frågor och några till

oki.. då få vi hoppas att hon se tråden och kan berätta lite om dom ...:)

oki.. då få vi hoppas att hon se tråden och kan berätta lite om dom ...:)
Fat forum reglerna förbjuder henne att pratat för mycket om hingtarna då det räknas som reklam. Du kan läsa mer om hingstarna om du googlar på tex. Jens Meyer Dorum.

Nu blir jag lite full i skratt och nyfiken på varför du just fastnat för dessa två herrar?

Ingen av dem är godkända av ASVH, så en avkomma skulle inte gå att regga i ASVH. Jag kommer inte heller lösa licens på någon av dem.

Hendrix är en av His Highness första godkända söner. Han kommer från ett mycket bra möderne där jag känner uppfödaren och har ridit flera syskon. Mkt bra hästar. Han gjorde ett minst sagt skitbra HLP. Han är av mkt bra typ och fantastiskt ridbar. En snäll kille som alla andra HH-avkommor. Såg honom riden senast i juli och han har utvecklats något enormt. Han är ju bara 4 år men kan gå långt.

Falsterbo e Fidermark är en mkt speciell hingst. Han var redigt tuff som unghäst, så den enda som rådde på honom var vår hoppryttare. Så han gick hoppning tills han var 5 och gjorde bra rersultat tom 1,30. Sen blev han dressyrhäst och går idag GP med Johnny Hilberath. Han lämnad otroligt långbenta ädla föl. Han kommer även han från ett otroligt möderne (ue Brentano II) som lämnat många svårklasshästar i dressyr. Båda är bra hingstar!

Men som sagt var, jag kommer inte ta in på dessa när det handlar om SWB-avel. Men du får självklart fråga mer om du vill veta mer, bara du är medveten om läget!

oki.. då vet jag läget , va mest falsterbo som va intressant .. tyckte om han ögon och hela hans kropp....

e typ en sån hingst jag leta efter till mitt sto.... :) men e bara att leta vidare.....

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 035
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V