Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Balderum skrev:Jag bor på andra sidan stora Vreta Klostervägen neråt bakom stora åkern o man ser en lada med stort rött tak, sedan vidbyggt ett mindre tak o sist ett ännu mindre grönt tak (ej renoverat än). Lättast att se på håll. Ev kan man se två brunskäckar i hagen om de håller sig synliga. Här är ju så öppet (o blåsigt!!) så man ser alla gårdar åt alla håll där din häst står nu.
Jag köpte mitt på Hööks, o tror nog det är samma. När jag la bandet precis bakom manken o under armbågarna stämde måttet bra. Om jag la det mer bakåt på ryggen skilde det tiotals kg. Då jämförde jag med uträkninge jag gjort i "Islandshästar". Egentligen ska man ju åka o väga hästarna, men jag vet inte var man gör det här i trakten.
L_G skrev:Sunnadis är 11år. Så det e jätte synd att hon fick en sån skada när hon va så ung...
Sveipur skrev:Med viktband:
Ponny 1: Medelhög, "kort" kroppsbyggnad, lite överviktig, vikt ca 440 kg
Ponny 2: Något över medelhög, lång i kroppen, normalhull, vikt 410 kg
Ponny 3: Hög och grov, påminner nästan om en ardenner, groteskt överviktig, vikt 560 kg
Saga skrev:Min häst är 135 cm hög, något kort i ryggen.
När hon är "ur form" väger hon ca 350kg, men nu när jag fått upp henne i hull väger hon 400 kg
// Cicci
Boj skrev:Ops, och jag som trodde att jag hade en grov häst. 140 cm väger hon 400 kg fullt musklad, och hon är ingen benget jag lovar.
Om man tittar på hästen så ser hon smal ut. Kanske för att musklerna är på fel ställe, eller?