Att jag aldrig haft någon press på mig att prestera med toppbetyg och bli läkare, advokat eller något annat sånt fint snoffsyrke. Så länge jag gjorde mitt bästa i skolan och valde utbildningar jag tyckte om så räckte det. Samma sak nu när jag är vuxen. Så länge jag har ett jobb jag trivs med och som betalar mina räkningar så jag klarar mig så har hon inga synpunkter på det. Min svärmor var precis tvärt om när sambon var yngre. Hon ville att han skulle bli läkare och när han istället valde fordonsprogrammet på gymnasiet och ville köra maskiner istället blev hon rosenrasande och är nog fortfarande bitter. Sambons kusin är läkare och det svider en del tror jag, hon pratar ofta om kusinen och vilket bra liv han har...
Är också tacksam att mina föräldrar trots alla problem ändå ansträngt sig för att jag skulle få en bra uppväxt och gjort så gott de kunnat. Det är inte lätt alla gånger och man gör mycket misstag som man ångrar i efterhand, men jag har aldrig känt att jag varit förbisedd eller växt upp utan någonting. Har haft egna hästar sen barnsben och fått mycket som många av mina klasskamrater aldrig kunnat drömma om ens. Så jag är tacksam att de ansträngde sig för min skull även om det inte alltid slutade så bra alla gånger.