Twister2007
Trådstartare
Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är inackorderad med två stycken ponnyer, totalt har vi haft 3 stycken. Detta stall flyttade vi till i början av 2020 av olika anledningar i början verkade de toppen, alla var snälla och stallägarna desamma. Mens tiden gick och de började växa fram mer och mer att detta stallet inte har en positiv påverkan på oss som familj. Stallägaren driver en klinik, till en början använde vi de, efter som vi stod där, vi blev lite tvingade om man säger sp. Vi använde de i ett års tid fram till nyligen då de var för många brister och dåligt samt oproffsig brhandling av kunderna (vi), därför rök de ihop flera gånger mellan mina föräldrar och kliniken. Dels mellan en anställd och själva ägaren som även är stallets ägare, oavsett hände de 5 olika incidenter allt pga dålig service och dålig behandling not oss. Vi blev även lurade på pengar, av någonting som var deras hovslagares fel. Oavsett efter den senaste incidenten bestämde vi oss för att sluta använd dem. Under tidens gång har de hänt mer, bla att stallägaren åker på semester flera gånger i månaden, väldigt länge utan att säga till, saker är trasiga, som vi inackorderade måste ta i tu med, fast de är skador som har kommit av sig själva osv, vi måste måla om, ta hand om deras egna hästar utan att något av detta stod i kontraktet. vi behöver även ha stalltjänst 3 gånger i månaden två dagar, vilket betyder att man måste ta hand om 20 + hästar. medans vi betalar sjukt mycket pengar för hyran och de är utomlands. Vi har ställt upp på röda dagar så som jul samt nyår utan ett tack så de kunde vara i åre, o vi andra fick inte en chans att fira jul. En av de anställda på kliniken har: är inackorderad i stallet, hon är barsk, bestämmer och skäller på allt o alla, säger att vi är dumma och att hennes häst är bättre än alla andras, denna människan är 38 år gammal och håller på så här mot oss barn. Nu flyttar hon hit igen efter hennes häst bortgång, med en ny häst. Vi rök ihop med henne en gång som slutade med att hon skrek på mig pga något hon (förstod senare) att hon hade fel om. Denna människa kommer om nån vecka igen. Som ni förstår är denna situation kanske inte den vanligaste men vill ändå höra vad ni tycker om den.