vad tycker ni, plakett å rosett

Sv: vad tycker ni, plakett å rosett

Hur mycket fick du betala för placket?

Helt klart rosetter till ryttaren och plackett till hästen.

Prispengar tycker jag man kan dela på

Jag tycker som flera andra, rosett och ev hederspris tillfaller ryttaren och plaketten till hästen.(om inte ägaren till hästen vill ha plaketten kan ju ryttaren ta den å. de borde man få göra upp som man vill) :D

Rosett till ryttaren, plaketten till hästen.

Fast egentligen bryr ju sig inte hästen så mycket om den har 2 eller 30 plaketter på boxdörren, men kanske hästens ägare ;)?

Rosetten ska ryttaren ha och placketten till hästen på boxen!

Fick med alla min hästs placketter med mig när jag köpte henne! =)

rosetten till ryttaren plaketten til hästen och prispengarna till ägaren. så ska det va men det är ju lite olika, vem som betalar startavgiften mm. och vilket syfte man tävlar hästen i.

*kl*

Vad tycker ni att man ska göra i mitt fall? Vi har en kille som hopptränar och tävlar min häst. Han får betalt för varje gång han rider hästen. Vi betalar alla tävlingar, bensin etc.

*kl*

Vad tycker ni att man ska göra i mitt fall? Vi har en kille som hopptränar och tävlar min häst. Han får betalt för varje gång han rider hästen. Vi betalar alla tävlingar, bensin etc.

handlar det om prispengar tycker jag att ni borde få dom :angel:

Ni ska ha dom. Om du äger hästen och betalar så har du rätt att få som. eller du ska ha dom ;)

Skulle nån tävla min häst skulle den självklart få behålla allting själv om den ville det, för jag tycker det är mest rätt.
Skulle den välja att sätta upp både rosett och plakett på hästens box så får den självklart göra det också.. ;)

För mig skulle det kännas som att jag stal den personens pris om jag tog det.. :crazy:

Jag har bara tävlat ridskolans hästar under min tävlingskarriär och dom gånger det gått så bra så vi blivit placerade har jag spikat upp plaketten hos hästen och tagit rosetten själv. Mest rättvist så!

Reglerna säger väl att det tillhör den som betalt anmälan

Jag och hon som äger hästen jag tävlar (vi tävlar inte i hppning utan i dressyr) gör så att jag tar rosetten, hästen plaketten och vem som tar hederspriset beror helt på vad det är. Om det är vanliga saker till människor eller pengar så tar jag det. Om det är någonting till hästen så får hästen det. Men sen är "min" hästägare underbar och betalar mina starter på den hästen! :love: Så egentligen borde hon ta prispengarna, men det vill hon inte...

jag har ryttare som hopptävlar då jag inte själv vill hoppa.

hon tar rosetten, hästen får plaketten.
hederspriser såsom täcken osv som alltså är hästsaker, anser jag att hästen ska få! pengar o dylikt tillfaller ryttaren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 522
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka