vad tycker ni, plakett å rosett

F

*fia*

om en ryttare tävlar en annans häst vem ska då behålla rosetten å plakatet osv?

ägaren till hästen för det är ju hästen som presterat?

lr den som hoppade runt banan?

svara som ni tycker.

jag tycker sj att sakerna hör till hästen de e ju den som hoppat å gjort bra ifrån sej..

Sv: vad tycker ni, plakett å rosett

Tja, ryttaren har väl också hoppat och gjort bra ifrån sig om det gick så bra att de blev placerade?

Men jag har för mig att det där står reglerat i TR, dock hittar inte jag mitt nu. Men jag vet att hederspriser ska tillfalla ryttaren, sen undrar jag om det inte är så att rosett och ev premier tillfaller ägaren.

De få gånger någon annan har tävlat min häst har vi gjort så att den fått rosetten och jag fått plaketten. Plaketten sitter ju på hästens boxdörr, medan många har rosetterna hemma. Jag vill iallafall inte ha någon annans rosett i min rosettsamling. Premierna har vi delat på.

instämmer, rosetten tillhör ryttaren och plaketten tillhör hästen. plaketterna brukar man ju spika upp på boxdörren så då är det väl lämpligast om hästen får plaketten. ;)

Jo, så tycker jag med. Ryttaren, vare sig det är ägaren eller inte, ska få rosetten. Plaketten är hästens, det är så fint när de sitter på boxdörrarna:p Dessutom kan man ju inte spika upp plaketter hur som helst i ett rum :bump:

Jag tycker att rosetten och eventuella hederspriser ska tillfalla ryttaren. Om det är pengar inblandade(får det kanske inte vara längre, iaf inte på ponnytävlingar :crazy: ) ska ägaren få igen startavgift och ev. bensinpengar (om denne betalat det från början).
Plaketten ska tillhöra hästen och spikas upp på boxdörren..:) (tycker jag är fint). Sen kanske ryttaren ska få någon form av "lön" men det är ju en annan fråga ;) .

rosetten till ryttaren och planketten till hästen

Rosetten till ryttaren helt klart, och brukar hästens ägare sätta upp plaketerna så bör ju den då få plaketten. Brukar man inte sätta upp dem kan ju ryttaren gärna lika få den också...

Rosett och hederspris till ryttaren, och plakett till hästen.

:)

Vet inte hur det egentligen skall vara.

Men jag får allt. Pengar, plakett & rosett m.m.

Rosetten till ryttaren, plaketten till hästen (spikas upp på boxdörren).

Men å andra sidan... nu är jag ju både ägare och ryttare till min ponny, och på hans boxvägg hänger en del plaketter, men om jag skulle sälja honom - då följer väl ändå inte plaketterna med honom?
Eller vad tycker ni om det?

Om jag köpte en häst skulle iaf jag tycka det kändes konstigt att få med en massa plaketter!

Rosetten till ryttaren, plaketten till hästen (spikas upp på boxdörren).

Men å andra sidan... nu är jag ju både ägare och ryttare till min ponny, och på hans boxvägg hänger en del plaketter, men om jag skulle sälja honom - då följer väl ändå inte plaketterna med honom?
Eller vad tycker ni om det?

Om jag köpte en häst skulle iaf jag tycka det kändes konstigt att få med en massa plaketter!

Jag har sparat alla mina plaketter från min ponny. Ska spika upp alla på hästen boxdörr :D:p

Hehe, då ser det ut som om hästen har fått maaaaassa plaketter! :D ;)

Nämen jag tycker det är rätt att spara dom... OM jag kommer sälja min ponny så kommer jag definitivt spara hans plaketter! Han har ju ingen glädje av dom, om man tänker efter!

Isåfall ska dom nog hänga i sadelkammaren... men usch, vad är det jag tänker - jag vill ju absolut inte sälja min ponny! :crazy:

Hehe, då ser det ut som om hästen har fått maaaaassa plaketter! :D ;)

Nämen jag tycker det är rätt att spara dom... OM jag kommer sälja min ponny så kommer jag definitivt spara hans plaketter! Han har ju ingen glädje av dom, om man tänker efter!

Isåfall ska dom nog hänga i sadelkammaren... men usch, vad är det jag tänker - jag vill ju absolut inte sälja min ponny! :crazy:

självklart får du behålla alla priser.

När vi sålt/köpt hästar har dem nya ägarna/vi aldrig fått med sig/oss plaketter elr liknande. Det skulle vara jätte konstigt.

Aaaa jo jag vet, men jag kom bara på tanken när jag läste "plaketterna är hästens".

Men jag har kommit fram till, att plaketterna är hästens, men om hästen säljs så bor plaketterna kvar, men dom kan ju fortfarande vara hästens! :idea:

Ujujuj vad jag flummar nu... det är seeent, jag borde gå och sova! :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 522
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 160
Senast: Juli0a
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 685
Senast: Sootie
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 221
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka