Vad tycker ni om "sexiga" underkläder?

Sv: Vad tycker ni om "sexiga" underkläder?

Som föregående skrev, en snygg förpackning uppskattas ibland även om man älskar innehållet varje gång :)

Man ska inte förringa synintrycket och nog får då min något litet extra dimmigt i blicken om jag har något riktigt läckert på mig
och det är ju (i alla fall mitt fall :D ) hela syftet med att klä upp sig lite sexigare än annars ibland, att förföra honom med synen, känseln och doftsinnet :o ;) :o

Jag är totalt obrydd och har det jag tycker är bekvämt..ingen karl jag varit med hittills och inte min sambo heller har ens yttrat sig..ska kläderna av så ska dem ju ändå av.. ;)

Men nog skulle jag kunna piffa upp mig med lite lyxigare/sexigare underkläder någon gång då och då också, men främst känner jag ..att vem ser vad jag har under och till vilken nytta att det ska vara extra snyggt där under?

Hemma tex kan jag faktiskt sno min sambos kallingar..det är så förbaskat sköna :o

Jag använder "sexiga" underkläder när jag vill känna mig lite mer snygg och sexig. Det behöver inte vara inför något speciellt tillfälle, men kan mycket väl vara det. Sen är det extra roligt att berätta vad man har för underkläder på sig.....förspelet börjar så långt innan man väl hamnar i säng. ;)

Jag kan gå omkring och känna mig snygg och sexig i stora bomullstrosor också. Men ibland vill man piffa till det lite extra. Det är inte att man ser bättre ut som är grejen, utan känslan man får och därmed utstrålningen man bär med sig. :)

KL

Jag använder alltid underkläder som jag tycker är fina.
Sexigare än slitna bomullstrosor och en sladdrig BH, men inte stay-ups/korsett/etc. Lite spets i kul färger som samtidigt är bekväma liksom. Huvudsaken är att det är fräscht, tycker som någon annan att det är trevligt att känna sig fräsch rakt igenom.
Jag skulle inte klä mig i något jag inte är bekväm i för att behaga någon annan, däremot är det ju supertrevligt om den andra parten uppskattar vad jag har på mig.

:up: Du skrev det jag tänkte också. Jag använder också sexiga underkläder när jag vill känna mig lite mer snygg och sexig. Ibland blir det ofta och ibland blir det mer sällan, tror det mest beror på min "allmänna dagsform".

Jag använder "sexiga" underkläder när jag vill känna mig lite mer snygg och sexig. Det behöver inte vara inför något speciellt tillfälle, men kan mycket väl vara det. Sen är det extra roligt att berätta vad man har för underkläder på sig.....förspelet börjar så långt innan man väl hamnar i säng. ;)

Jag kan gå omkring och känna mig snygg och sexig i stora bomullstrosor också. Men ibland vill man piffa till det lite extra. Det är inte att man ser bättre ut som är grejen, utan känslan man får och därmed utstrålningen man bär med sig. :)

Jag klär mig aldrig för andra. Klär jag upp mig, gör jag det för min egen skull. För att jag vill vara fin, för att jag vill passa in i ett sammanhang eller för att lagen påbjuder det (arbetskläder t ex).

Samma sak med underkläder. Det handlar inte om att jag ska visa dem för någon. Det handlar om vad jag vill bära. Ibland blir det sportigt, ibland blir det opraktiskt men sofistikerat.

Jag bär det ibland för att min sambo tänder på det och ibland för att känna mej extra fin. Det beror på vad det är för något. Som en korsett använder jag för jag vet att han tycker om det vilket i sin tur får mej att känna mej lite extra snygg. Det är inte världens bekvämaste plagg (eller lättast att komma i för den delen) men jag vet att han uppskattar det väldigt mycket.

Och på så sätt börjar själva förspelet långt innan.

Snygga nattlinnen/ babydoll är det samma sak med. Ibland tar jag på mej det och ibland sover jag naken.

Och vad gör han då för mej? Sortimentet för killar är inte jättestort men jag gillar när kalsongerna sitter lite tajtare. Så ska han vara lite snyggare så tar han på sig ett par sådana (gärna mörka enfärgade). Precis som han tycker, så tycker jag att stora sladdriga går väck när det gäller att väcka den andres intresse. Däremot kan de vara sköna att ha då och då.

Att de är jävligt osexiga. I min värld hör de till attiraljer som ligger helt i linje med övrig objektifiering av kvinnor, och det är verkligen så osexigt det kan bli.

Att de är jävligt osexiga. I min värld hör de till attiraljer som ligger helt i linje med övrig objektifiering av kvinnor, och det är verkligen så osexigt det kan bli.

Såna här som jag som då älskar snygga, sexiga och ibland syndigt läckra underkläder helt bara för vår egen skull, vi objektifierar oss själva varje dag under kläderna enligt dig alltså?

Är ju inte som att någon ser vad jag har under mina kläder precis, förutom mannen då och ibland är jag till och med helt naken under om jag har mjukisbyxor och stortröja på mig, vad gör det mig till då :nailbiting:

Känner mig oavsett om jag har snygga, sexiga eller bara läckra underkläder på mig inte ett dugg som ett objekt överhuvudtaget, sen om andra ser mig som ett objekt kan inte jag göra så mycket åt och helt ärligt så bryr jag mig inte heller..

Hade han inte gillat min klädsmak, så tough luck för honom då, för jag hade fortsatt klä mig i det jag tycker om och trivs i!

Jag gillar både fula men bekväma trosor och sexiga trosor. Det beror helt på humör och tillfälle.
Jag och en vän har diskuterat frågan flitigt med partners och vänner om sexiga underkläder och kommit fram till att våra erfarenheter är att de flesta killar vi mött är förvånansvärt ointresserade av sexiga underkläder.
Det verkar som det är tjejerna som går igång på att ha dem.

När mitt och handendärs förhållande var ganska nytt så åkte jag hem till honom iförd hyfsat raffiga underkläder under en kappa och den enda kommentar jag fick var:
-Du har för mycket kläder på dig.

Sen dess kör jag vidare på mina gamla Sloggi.

Kl.
Och jag som i stort sätt alltid har sportbh och "bra ridvänliga" trosor på mig (jobbar som tränare = sitter på hästyggen hela dagen) och vet att min pojkvän (sen snart 6år tillbaka, när blev jag så gammal??) tänder på mig i det mesta men efter dusch och nya finare underkläder - räcker oftast med trosor i spets så blir han ju lite mer till sig (kan ju även bero på att jag nog utsöndrar lite mer "jag är ju faktiskt lite snygg" när jag väl tar på mig något annat, har samma känsla med vanliga kläder, haha), och precis som någon ovan sa - en (nyduschad, nyrakad) karl i nya snygga (helst röööda) kallingar är ju mycket hetare än urtvättade oformiga gamla ;)

Även om de rycker fort så går de snabbt att tända till ;)

Jag gillar både fula men bekväma trosor och sexiga trosor. Det beror helt på humör och tillfälle.
Jag och en vän har diskuterat frågan flitigt med partners och vänner om sexiga underkläder och kommit fram till att våra erfarenheter är att de flesta killar vi mött är förvånansvärt ointresserade av sexiga underkläder.
Det verkar som det är tjejerna som går igång på att ha dem.

Håller med om det här, men samtidigt tror jag att anledningen till att sexiga underkläder anses vara sexiga är för att de döljer de bästa delarna av kvinnokroppen. Det är lite som att öppna ett paket på julafton (om man inte regelbundet använder sådant) och kan vara en kul grej någon/några gånger i månaden eller så.

Jag håller med dig lite faktiskt. Jag är lite kluven dock. Å ena sidan att klä upp sig och göra sig sexigt och få nån annan att tända på en-om det behövs kläder för att han ska tända, är inte det fel? Å andra sidan känner jag mig finare i fina underkläder! Och egentligen är det också konstigt för finare underkläder kan ju inte göra mig finare i alla fall, eller?

Samtidigt måste jag fråga: Vad är sexiga underkläder? Om det innebär att det är tex ett par trosor med spets på så har jag mest sådana, de sitter bättre än vanliga trosor helt i bomull, som har en förmåga att glida ner hela tiden. Vet ni hur pinsamt det är att behöva stanna överallt för att dra upp sina trosor?! :cautious:

Å ena sidan att klä upp sig och göra sig sexigt och få nån annan att tända på en-om det behövs kläder för att han ska tända, är inte det fel?

Inte vet jag hur andra karlar funkar, men han jag träffar tänder definitivt på mig oavsett vad jag har på mig.

Har aldrig ens tänkt tanken att det är min klädsel som gör honom tänd, det är ju alltid jag som är i dem liksom ;)

Samtidigt kanske det kan ge en kick i sexlivet?

Att leka i sexlivet piffar definitivt upp.
Vilka lekar man gillar att leka är däremot individuellt.
Sexiga underkläder är en rolig lek som man kan leka.

Jag leker gärna olika lekar.

Använder aldrig så kallade "sexiga" underkläder, gillar rejäla grejer i 100 % bomull. Tycker spets kliar och skaver, string verkar obehagligt och bygel-bh gör ont...tror jag skulle känna mig förfärligt obekväm om jag skulle försöka mig på en raffig look. Tror inte min man någonsin har ägnat en tanke åt vad jag har på mig under (eller över heller för den delen) och vice versa, kläder är ändå mest i vägen när det gäller :)

Skulle känna mig som en osexig idiot i "sexiga" underkläder.

(Färger och mönster och spetsar och fett som sticker ut överallt, grilligt.)

Själv tycker jag det ser estetiskt bäst ut med svart BH och svarta (boxer, bomulls) trosor som sitter bra och inte skär in någonstans. Så det har jag på mig om jag ska vara snygg. (På killar är vanliga boxer snyggast, gärna färgade. String och mini osv tycker jag är lite osexigt.)

(Vad min man ev tycker bryr jag mig inte om och har inte frågat om. Jag kan fråga om yttre lagret kläder jeans/klänning.)

Senast ändrad:

Samtidigt måste jag fråga: Vad är sexiga underkläder? Om det innebär att det är tex ett par trosor med spets på så har jag mest sådana, de sitter bättre än vanliga trosor helt i bomull, som har en förmåga att glida ner hela tiden. Vet ni hur pinsamt det är att behöva stanna överallt för att dra upp sina trosor?! :cautious:

Vad som är sexiga underkläder ligger ju i betraktarens öga som med allt annat.

Jag kan tycka att en snygg sportbh med matchande trosor på en vältränad kropp är vrålsexigt.

Matchande bh och trosor i någon fin färg med lite spetsdetaljer kan också vara sexigt.

Bomullstrosor och bh som passar ihop kan också vara sexigt.

För mig är det viktigt att det ser fräscht ut, inte något urtvättat dassigt och tråkigt.
Sen är passform MYCKET viktigt! Sitter det bara snyggt på kroppen så brukar det bli bra :)

Personligen så tycker jag det är finast med vanliga trosor eller boxer/hipsters, string känns för mig 14is och osexigt...

Om det är svart spets eller inte på den svarta BHn och trosorna spelar ingen roll. Har det på vissa, inte på andra. Tycker inte spets är sexigt, det kan vara lite gulligt, bara det inte förstör rena linjer.

(Däremot fult, urtvättat, trasigt, hasigt osv önskar man väl egentligen inte fanns i garderoben alls. Men det gör det ju ändå. Däremot verkar inte min man ha några fula kallingar, de går väl sönder för fort.)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 250
Senast: Twihard
·
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
35
· Visningar
343
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
995
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10