Vad tycker ni om detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag håller helt med dig! Det vandrar faktiskt inte omkring mängder av babykidnappare i Sverige. Sen tycker jag en del ryttarmammor kastar sten i glashus angående risker ibland. Det dyker ju titt som tätt upp bilder här av tjejer med barnvagn i ena handen och häst (t o m unghäst :crazy:) i andra. Eller ännu värre, ställa upp barnvagn och häst bredvid varandra med tyglarna lagda över handtaget. Där kan man tala om att ta risker! Jag får rejäla obehagsrysningar av tanken på 500 kg flyktdjur som hoppar till och sen fastnar med ett ben i barnvagnen....
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

i den situationen hade jag inte heller låtit mitt barn sova utomhus.

elias får sova i vagnen ute men vi bor på landet med 300m mellan grannarna, och vagnen står på verandan precis utanför köksfönstret med både dörr och fönster öppna och med sele för att inte kunna ramla ur, jag är aldrig mer än 5m ifrån honom. dessutom ligger alltid hunden bredvid vagnen när han sover och hon säger till om någon både känd eller okänd skulle dyka upp.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Usch! Jag blir mörkrädd när jag läser ditt inlägg! Skulle aldrig göra så! :crazy:
Jag bor visserligen på landet, men är väldigt nojjig och vågar inte lämna vagnen ens för att ge hästarna hö på dagarna.
När han sover så följer han med i stallet och står precis vid ingången, eller så passar jag på att gå en promenad.
Försökte slappna av tidigare i höstas och ha vagnen utanför köksfönstret, men jag kunde inte helt enkelt. Då får man passa på att göra några sysslor ute så man har god uppsikt/öra till vagnen.
För någon vecka sedan sprang grannens unghäst igenom vårt stängsel på flera ställen och rätt igenom gården, precis på det stället som vagnen brukar stå. Den dagen hade lillen feber och fick bara vara ute en liten sväng, vågar inte tänka på vad som hade hänt om vagnen stått kvar där som vanligt med två skenande hästar på följetong. *ryser*
Nu står vagnen på ett mer säkert ställe!
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Eller ännu värre, ställa upp barnvagn och häst bredvid varandra med tyglarna lagda över handtaget. Där kan man tala om att ta risker! Jag får rejäla obehagsrysningar av tanken på 500 kg flyktdjur som hoppar till och sen fastnar med ett ben i barnvagnen....

Hur tänker man då???? :mad:
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

KL
Grejen är att man faktiskt inte kan se att våldsbrott har ökat de senaste årtiondena, det är snarare tvärtom, de har minskat. Vilket är väldigt positivt såklart, men med internet och media målas det upp en extremt farlig värld som faktiskt inte är med verkligheten iöverensstämmande. Men som sagt, jag förstår de som inte vill låta sina barn sova ute långtifrån , man måste respektera föräldrars rädsla också.

Alltså, jag är ju inte rädd för att någon ska komma och sparka ihjäl E när han ligger och sover. Inte heller att han ska bli kidnappad. Däremot har vi 1) kids som sparkar fotboll och som inte tänker på att det finns barnvagnar på innergården 2) rökare som inte heller tänker på om det står en barnvagn på gården 3) små barn som gärna stoppar ner sina händer och ska pilla på bebisen (och i influensatider så nej tack både barn och vuxna som pillar) 4) lösa katter på gården som säkert gärna kryper ner i vagnen men nej, inte ens mina egna katter får ligga i vagnen.
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag kan bara säga att jag inte skulle våga göra som du (bor 1 tr upp och har en lugn innergård, dock fortfarande en massa grannar jag inte har koll på öht). Har E somnat i vagnen när vi varit ute på promenad kör jag ut vagnen på balkongen så får han sova vidare där.

Jag skulle inte anmäla till soc om någon av mina grannar lät sitt barn sova ute i vagn på innergården, men skulle definitivt inte kunna slappna av förrän jag sett att någon vuxen håller koll på barnet.

Alltså, det är inte jag som gör så:p

Skulle nog ha skrivit det från början. PMar du kan du få länken till den tråden. Tror inte jag får lägga ut den här?

Skulle aldrig och har aldrig lämnat Loke sådär. Helt vansinnigt, respektlöst och oansvarigt. Men den mamman tycker vi andra är överbeskyddande oh att hon gör rätt..:grin:
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Nu har jag inga egna barn men jag håller med alla föregående talare! Skulle då ALDRIG lämna ett barn ensamt (har flera kusinbarn) när man är så långt ifrån!!

OTROLIGT oansvarigt!! Förstår att du har blivit anmäld (när det dessutom hänt flera ggr) !! :cool:


Jag undrar också varför Polisen avblåste larmet bara för att han kände er, också väldigt oansvarigt.

Men snälla du, spara lite på krutet. Det är INTE JAG som gör så. Detta är en diskussion som pågår på ett annat forum skapad utav en anonym användare.;) PMa så får du länken:)
Lokesmamma84 heter jag där:p

Jag har en son på 2 år, inte en dotter på 7 månader:p
 
Sv: Vad tycker ni om detta?

Jag tycker inte att det är trevligt att diskutera någon annans tråd från ett annat forum där den ursprungliga ts inte har en chans att förklara. Själva grund frågan kan vara intressant men då får det startas en ny tråd om det för jag låser den här.

Snurrfian-moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 530
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 354
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Hur har ni gjort? I "alla" böcker så står det att det bästa är att barnet sover i samma rum,men i egen säng för att minska risken för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 491
Senast: Calazirya
·
Övr. Barn Hade en diskussion med en person om just detta, hennes mamma lämnade alltid yngsta sonen ensam hemma då hon gick över till grannen för...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
23 801
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boendeekonomi är jättekul!
  • Bästa film
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tips på bra skomakare!
  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp