Vad tycker ni? (bilder)

aysha

Trådstartare
Har suttit och funderat länge nu på att lägga upp bilder när jag rider för att få höra era kommentarer, både ris och ros :)

Men nu har jag funderat klart! Var på tävling i söndags och här är några bilder från framridningen.

Så kom igen nu, va behöver jag tänka på?

Hela albumet:
http://www.pixbox.se/pic_show_id4522382.html

Sv: Vad tycker ni? (bilder)

Hästen ser superdunder go ut!:love: kanske bara lite för sommarrund..:smirk:
Tycker du sitter fint och hästen ser ju ut att trivas! Hoppas du fick bra poäng...
Fortsätt så!

ni är ju lite bakom lodplan men om bilderna är från uppvärmningen kan det ju vara förklaringen...???

Hihi, oj tack så mycket! :o :) Det va roligt att höra!
Ja, han e lite runt om magen, men det på väg bort! :p

Jo försöker rida honom lite lägre till en början, men ibland hamnar han bakom lod och på bogarna, men det jobbar vi på! :)

Har suttit och funderat länge nu på att lägga upp bilder när jag rider för att få höra era kommentarer, både ris och ros :)

Men nu har jag funderat klart! Var på tävling i söndags och här är några bilder från framridningen.

Så kom igen nu, va behöver jag tänka på?

Hela albumet:
http://www.pixbox.se/pic_show_id4522382.html

Ser trevligt ut, men blicken är rakt ner på nedre delen av halsen på för många bilder. Fast det vet du klart.

Hälsning Maja

Jag ser att bilderna är ifrån samma tävling som jag var på med min pålla! Vink vink! :)

Jag tycker att det ser trevligt ut, hästen ser ut att trivas och ser positiv ut. Det som grusar lite är att du har händerna som om du bar handväskor. Vrid om handen och träna vidare. Hur gick det i tävlingen?

Okej, det ska jag tänka på! :)

Jo det gick bättre än förväntat, placerade mig i första klassen LB:1 och sen var det vår första start i LA:1 och det gick långt över förväntan, fick ihop 61,35% så jag vart skitnöjd :):)

Ohh!! Me like ;) Fint ekipage! Ser harmoniskt ut. Vad är det för stam o ålder på tottisen?

Grattis! Ni ser ut att passa varandra riktigt bra, det ser harmonikskt ut så jag är inte förvånad till placeringen. Du får hålla oss uppdaterade på hur det går fortsättningsvis!

Det jag tänker spontant är att ni passar bra ihop- trevligt ekipage!!
Bra att du rider honom lång låg på uppvärmning!!:bow:

Angående din sits så är jag vill påpeka så här efter att ha sett stillbilder, att du ska in med armbågen och vinkla om handleden, då blir det riktigt bra!!
Ska kolla lite till när jag har bättre med tid.
Grattis till dina fina ritter!!

Tack igen! :)

Ja jag ska tänka på detta, det blir lätt "cykelstyre", men tack för tipset! :)

Tack igen! :)

Ja jag ska tänka på detta, det blir lätt "cykelstyre", men tack för tipset! :)

Hej!
Först måste jag säga att det är modigt och starkt att lägga ut bilder sådär till allmän beskådning - en toppenattityd tycker jag! '
:bow: :bow:

Jag tycker på rossidan att hästen ser väldigt avslappnad och lösgjord ut, man ser inga spänningar. Den verkar tillfreds, nöjd och harmonisk.

På rissidan sätter jag ett litet frågetecken efter bakbensaktiviten. Nu är det här stillbilder, men han lyfter inte så mycket på sina bakben vad jag kan se. Han skulle behöva aktiveras lite mer och komma upp från marken. Kanske skulle du vinna på att engagera bakbenen mer och rida i en aningen öppnare form där nosen är strax framför lod och han inte är fullt så djup? Vad stod det i kritiken från ritten?

All the best!

Fint ekipage! Underbar häst! :love:

Det enda jag vill tillägga är att det ser ut som du kniper åt med knäna, det syntes spec på en bild, slappna av i knäna och låt dina underskänklar sluta om hästen.

Grattis till den lyckade tävlingen! :banana:
(längtar tills jag kommer ut på banan och gör de resultaten, om det överhuvudtaget går :angel: )

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 573
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar