Nu ska jag ut och sätta fart på grillen, jag hoppas jag hinner grilla innan regnet drar in 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värdelöst hår!Regn? Blåst? För lite hårspray?![]()
Utan någon som administrerar fakturor och inbetalningar så borde allt utfört svarvarbete vara i onödan eftersom man aldrig får in några pengar för det...Sitter och funderar på hur man kommer fram till att 50% av Sveriges arbetstimmar är helt i onödan och bedrivs som ren välgörenhet av våra företag, egentligen är det enda som behövs nån som följer en monterings/svarv-instruktion och en till som transporterar varan till slutmålet. Minst två avgörande frågor i det resonemanget borde tända en väckarklocka. Jag får ungefär 24 varningsklockor, men så har jag mer erfarenhet av ekonomi och företagande på internationell nivå än de flesta.
Värdelöst hår!Gjorde sig av med en permanent på två veckor för några år sen
oklart varför jag fortfarande försöker
![]()
Sitter och funderar på hur man kommer fram till att 50% av Sveriges arbetstimmar är helt i onödan och bedrivs som ren välgörenhet av våra företag, egentligen är det enda som behövs nån som följer en monterings/svarv-instruktion och en till som transporterar varan till slutmålet. Minst två avgörande frågor i det resonemanget borde tända en väckarklocka. Jag får ungefär 24 varningsklockor, men så har jag mer erfarenhet av ekonomi och företagande på internationell nivå än de flesta.
Det känns som om det finns en viss risk för regn tämligen snart...
![]()
Utan någon som administrerar fakturor och inbetalningar så borde allt utfört svarvarbete vara i onödan eftersom man aldrig får in några pengar för det...
/har ingen ekonomiutbildning
Utan de som svarvar finns inget att fakturera. Att det sedan tar 5 stk personer att fakturera för vad 1 svarvare gör hör liksom inte hit ...
När det gäller sådant har jag gett upp, mitt hår har sitt egna liv. Av någon anledning har det också bestämt sig för att bli krulligt på senare årDet började bak på skallen och har liksom spritt ut sig åt sidorna så jag känner mig som Hermione
![]()
Utan de som svarvar finns inget att fakturera. Att det sedan tar 5 stk personer att fakturera för vad 1 svarvare gör hör liksom inte hit ...
Var har du fått den uppgiften ifrån? De flesta mindre företag här i bygden har en person som sköter all löpande administration och tar hjälp av en revisor eller redovisningskonsult vid deklarationer. Jag vet några större företag också (i Sthlm bla) som har två till tre personer som jobbar med löpande administration och använder en redovisningskonsult varje månad för moms och löner.
Det räcker da så vackert med att se när man kommer till ett företag och skal lasta/lossa. Antalet personer på kontoret överstiger vida antalet personer i produktionen/lastning/lossning...