Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Snurrfian rådbråkar min hjärna ang skötseln av stomi,men vad jag kommer ihåg så tvättade man,lät lufttorka och så på med stomin,om det hade frätt så smörjde vi med något.......?? Hmmmmmm, kan inte någon av buke doktorerna rycka in här? Snälla :love:

Just varit och testat den nya hästen jag nog ska hjälpa till med. Förutom att jag är ovan vid en häst som är lite större, både gällande steg och massa, och att ridpasset blev därefter så gick det förhållandevis bra för att vara första gången. Mindre bra är att jag inte orkar saker som förr. Mitt dropping leg kom tillbaka efteråt, ingen kraft i benen och ingen känsel i händerna. :banghead: Men jag ska minsann rida på lördag igen och kanske vara med på ett pass för tränare på tisdag.

Idag fick jag höra detta från en kollega:

"Du är då en skön och härlig vän.
1f600.png
1f600.png
1f600.png
1f600.png
"
Jag frågade vad han menade.
"Jo med dig kan man prata om allt."

Känns riktigt bra när jag får det förtroendet och omdömet. :)

Våra fyra förstfödda har fått lämna kläckaren och flyttat in i den före detta hamsterburen.
Tre kycklingar till är sakta på g, en borde ramla ur sitt skal inom en timme.
Tyvärr verkar ett ägg vara utan liv, men den får nån dag till på sig.

Sambon ska åka och köpa pizza och jag ska fixa jordgubbar till efterrätt (dvs skölja och rensa).

Muffinsen står i ugnen. Frågan är om jag ska vispa ihop en frosting också eller om vi ska äta dom som dom är. :confused:

Våra fyra förstfödda har fått lämna kläckaren och flyttat in i den före detta hamsterburen.
Tre kycklingar till är sakta på g, en borde ramla ur sitt skal inom en timme.
Tyvärr verkar ett ägg vara utan liv, men den får nån dag till på sig.

Sambon ska åka och köpa pizza och jag ska fixa jordgubbar till efterrätt (dvs skölja och rensa).
Meeeeeeeeeen,jag vill ju se pippisarna

Via hus- eller hemförsäkring? Ska ta ut någon först för att se om hela beredaren behöver bytas.

Brukar vara hemförsäkringen. Vi fick diskmaskinen lagad och betalade bara självrisken. Min mammas frysfria frys la av och reparationen togs också på hemförsäkringen. Det styrs ju lite av hur gammal den är och vad felet är förstås.

Det är ju f-n att jag bor i ett område med pissont om bra stall med träningsmöjligheter :mad:
Målet är egen gård, men ska överleva till dess.. ridbana funkar bra, men skiten måste ju skötas med...

Brukar vara hemförsäkringen. Vi fick diskmaskinen lagad och betalade bara självrisken. Min mammas frysfria frys la av och reparationen togs också på hemförsäkringen. Det styrs ju lite av hur gammal den är och vad felet är förstås.

Varmvattenberedaren är inte ny. Vet inte åldern på rak arm men jag har bott här i fem år och den var inte ny då heller.

Lägger ut några mössor i butiken. Tygkassarna som jag tog kort på blev helt sneda, inte ens att beskära och "snurra" lite på bilderna i Photoshop hjälpte :meh: Så, jag får väl lov att ta om korten :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka