Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varmvattenberedaren är inte ny. Vet inte åldern på rak arm men jag har bott här i fem år och den var inte ny då heller.

Inte säkert att det är lönt men frågan är ju fri ;) Om du kan hitta typ modellbeteckning kan de på f- bolaget hjälpa dig att kolla upp år och vad den är värd osv. Hade vår diskmaskin varit äldre hade vårt f- bolag ersatt oss med en ny (och vi betalat självrisken).

Handen är gipsad, ska vara stilla, i högläge och jag är satt på stark antibiotika. Återbesök i morgon bitti och därefter beslutas om op eller inte. Minsta lilla försämring och jag ska åka in akut. Sjukskrivit mig från jobbet över helgen. Skit! :(

Handen är gipsad, ska vara stilla, i högläge och jag är satt på stark antibiotika. Återbesök i morgon bitti och därefter beslutas om op eller inte. Minsta lilla försämring och jag ska åka in akut. Sjukskrivit mig från jobbet över helgen. Skit! :(
Oj, vad hände med handen egentligen?

Oj, vad hände med handen egentligen?
Jag blev sömstucken i handflatan i går när hästen slet sig och nu har bakterierna fått fäste runt senan och exploderat under dagen. Så nu hoppas vi att det går tillbaka och inte blir värre under natten för då får jag åka in akut.

Jag blev sömstucken i handflatan i går när hästen slet sig och nu har bakterierna fått fäste runt senan och exploderat under dagen. Så nu hoppas vi att det går tillbaka och inte blir värre under natten för då får jag åka in akut.
Krya på dig!
biteme_bigarmhug.gif

Aj då! Jag visste faktiskt inte att man behövde gips då, hoppas verkligen bakterierna dör fort!

Usch så surt. Krya på dig :heart

Dags att dra mig mot sängen. Jag är allt annat än morgonmänniska och har tredje tidiga morgonen i rad imorgon. Gick upp lite över tre idag och har "sovmorgon" till lite över fyra imorgon :wtf:

men stackare! vad har du gjort!

@Snurrfian rådbråkar min hjärna ang skötseln av stomi,men vad jag kommer ihåg så tvättade man,lät lufttorka och så på med stomin,om det hade frätt så smörjde vi med något.......?? Hmmmmmm, kan inte någon av buke doktorerna rycka in här? Snälla :love:
:rofl: det finns mängder med olika saker, det vi har provat nu är dels typ babypuder, dels en slags våtservetter som ger en barriär på huden. Nu försöker vi mest hitta rätt typ av påse, en sort har läckt, en annan har gett hudirritation och nu provar vi en annan sort som förhoppningsvis ska fungera men den måste vi klippa för att passa.

Tröttsamt när man ska skicka efter en sak och det fattas 17 kronor för att få igenom köpet, så nu får jag vänta till imorgon när pengarna som är ditflyttade landat istället.
Fjantigt! :rofl:
Jag ska uppenbarligen inte försöka få saker gjorda ibland :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kontaktade sjukhuset för att fråga om de glömt bort mig eller om jag skulle få någon ny tid för operation öhvt. Visade sig att de...
Svar
6
· Visningar
817
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 157
Juridik & Ekonomi skriver under nytt nick, för att det är en känslig situation. Håller på att separera (vi var sambos ) och exet har börjat eskalera sitt...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: aleeza
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
68 855
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈