Vad tror ni??

Sv: Vad tror ni??

Varför jag irriterar mig på inlägg från just dig är för att du ständigt ska komma med dina präktiga förmaningar.Nu var det ju faktiskt inte frågan om selen som jag hade bild på i första inlägget du hade så "roligt åt" .Utan du besvarade huvudlaget och detta huvudlag frågade jag inte om utan skrev att jag hade velat ha det. Direkt svarar du ha ha bla bla bla......
Håll dina präktiga kommentarer för dig själv i sådana fall. Du hade besvarat vad du ansåg om selen fine, men det andra inlägget och därfifrån bryr jag mig väldigt lite om dina ord!

Hur ska du ha det?? Vill du ha det eller inte? Och det var ju som sagt inte ens detta vi diskuterade så jag förstår inte varför du drar in det? Svara på mina inlägg istället för att försöka byta ämne och slingra dig ur med massa dravvel.

Men läs för sjutton gubbar:mad:
Jag skrev att jag fastnade för tränset men att jag inte skulle betala den summa de begär utan hellre gjort ett eget.Därmed skriver jag att jag inte ska köpa det utan hellre gör ett eget om jag vill ha.... Fatta någon gång och LÄS!!!!
Ge då också :devil: i att fråga om en massa annat om du inte vill ha svar på ditt dravvel!

Det var du som började fråga om annat, och jag är lärd att man svarar på tilltal. Först skriver du att du vill ha det och sen skriver du att du inte vill ha det, är det konstigt att man blir förvirrad? Men för tredje gången så var det ju inte det som vi diskuterade, jag struntar i om du vill ha ett bettlöst huvudlag eller inte, det har jag gjort hela tiden eftersom jag inte kommenterat detta. Jag skulle bara vilja ha svar på mina inlägg och belägg för dina påhopp, men jag antar att du inte har några vettiga svar eftersom du inte ger några.

*suck*
Vi tar det från början. 1.Jag retade mig på ditt vanliga besserwisser inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av Opartisk
Ja om jag nu gör ett själv eller köper så ser jag till att det sitter som det ska.Och varför skulle jag rycka till?Hmmm jag använder rösten till mina hästar och det funkar fint med det.
Ditt svar då:
Haha, ja tills något händer och din häst blir riktigt rädd... Det behöver inte vara att du rycker, det kan lika gärna vara att du ramlar av och tömmarna fastnar i något
.
2. Här kommenterar du tränset,jag svarade dig med
Ja så var lillan igång igen,fröken präktig mao
3. Anledningen till att jag är trött på dina kommentarer är för att du tycks vilja få det som att folk som väljer lite udda eller annorlunda väg (som skiljer sig från mängden) är iq befriade och inte tänker det minsta på säkerhet för vare sig själv,hästen eller omkringvarande folk.Istället för att fråga så antar du hit och dit.När man sen ifrågasätter dig så besvarar du som om du vore icke läskunnig utan dyker direkt på att man är otrevlig,skriver om allt annat än det tråden handlar om. Så jag anser dig inte vara riktigt öppen för andras sätt att arbeta med sina hästar eller använder andra fullt fungerande metoder vid hanteringen av häst.Jag om någon vet väl hur mina hästar fungerar,hur,vart och när.Men att man aldrig ska ta förgivet vet väl vilken människa som helst (som jobbar/umgås med hästar)det är också där du allt som ofta pekar och lägger dig i.Kanske du har en krass syn på dina hästar men ta inte för givet att andra har samma syn på sina hästar som du.
En bra mening som ofta slår rätt är: Som man känner sig själv,känner man andra....

Att du bara orkar hålla på. Om du nu tycker att jag är så himla besvärlig så bry dig inte om mina inlägg. Bara för att man börjar ett inlägg med "Haha" så betyder inte det att man är en besserwisser, var det inte du som sa att jag inte hade någon humor? Det inlägget tyckte jag var roligt iaf... Du har ju som sagt inte ett enda belägg för dina påhopp och du känner inte mig så vad du tycker om mig bryr jag mig inte om och jag tycker defenitivt inte det hör till diskusionen, och jag tror ingen annan är intresserad av att höra det heller så har du fler åsikter om hur jag är eller borde vara så kan du väl skicka ett PM? Mina frågor som hör till diskusionen verkar jag ju inte få några vettiga svar på så jag avslutar diskusionen här från min sida.

Är det bättre att rycka dom i munnen? Varför skulle nosbenet råka illa ut??

Det är absolut inte bättre att rycka dem i munnen. Men har ännu inte hört någon nämna att underkäken är lika känslig som nosbenet är. Om du någon gång har kollat på hur hästens skelett är skapt. Så har du nog också sett hur tunt och skört nosbenet är längst ut. Man ska heller inte spänna en remontgrimma speciellt hårt för då påverkar du också nosbenet.

:D Nu bevisade du verkligen att du vrider och vänder meningarna som du själv behagar.Jag har svarat dina frågor gång på gång men av någon anledning försvinner de då från din skärm. Have a great life vännen.

dessa finsn tillverkade här i sverige med. är du intresserad kan du få info om vart! :-) de är jättetrevliga att rida med...min syster har sådan

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 489
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 977
Senast: Mia_R
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 198
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12