Vad tror ni om priset?

Scilla

Trådstartare
Jag har äntligen köpt mig en transport har letat ett tag eftersom jag är tvungen att ha frontutlastning. Hittade en i tisdag som passar min budget perfekt det blev en Kylinge -93 med frotutlastning och boogie fick med 4 vinterdäck också och den är välvårdad med inga större skavanker på utsidan är pedantskött. Jag fick ge 19 000 kr är det ett rimligt pris? Tycker priserna variera stort på de olika kärrorna så det hade varit kul att veta vad ni tycker.

Sv: Vad tror ni om priset?

Beror ju på vad det är för märke med ang. värdet.
Varför är du tvungen att ha fronturlastning? (Bara en nyfiken fråga :p )

Tycker det låter billigt. Jag sålde min Boj från -89, enkelaxlad för 25.000:-

Jag tycker att du fick ett väldigt bra pris på transporten. Dessutom kan du ju själv fixa till den utan att det kostar för mycket.

En Kylinge 1500 var det.

Jag måste ha frontutlastning pga min "knäppa" häst :-) hon traskar glatt in i transporter med frontutlastning men strular alltid med de utan så jag gav upp och sålde min vanliga utan front... Aningen bortskämd häst kan man väl kalla det.

Och jo jag har jobbat och jobbat för att få henne att gå in i vanliga men tyvärr kräver hon att vi tränar varje dag (vilket jag gjorde i nästan tre månader) annars "glömmer" hon att det är ok att gå in i dem.. och tyvärr har jag inte den tiden nu.

Jag tycker att det låter som ett bra pris.
Jag har blivit erbjuden 15.000 för min likadan men en -88 i inbyte om jag köper ett nytt släp.

Tycker det låter som ett riktigt bra pris OM axeln är i gott skick. Annars sticker ju priset raskt med 10 000 kr och då tycker jag inte det är lika bra.

Men förhoppningsvis har du gjort ett fynd!

/Alexandra - som också vill ha fronturlast men då måste byta bil..

Ehh...det begriper väl vem som helst att det kan bli dyrt att laga upp ett defekt släp. Jag förutsatte dock att släpet var i det skick hon säger.

Elektron skrev:
Ehh...det begriper väl vem som helst att det kan bli dyrt att laga upp ett defekt släp. Jag förutsatte dock att släpet var i det skick hon säger.

Jag menade inte att hon skulle ljuga om skicket, men vis av erfarenheten vet jag att det där med axlar kan bli en dyr överraskning. Man kan köpa ett nybesiktigat släp som gått igenom UA, för att nästa besiktning få nedslag på axeln och behöva byta den. Dvs det är inte alla gånger helt lätt att veta hur den är - varken för säljare eller köpare. Utan det måste man 'specialkolla' för att veta, för släpet kan vara i jättefint skick och jättebra skött men axeln sjunger på sista versen utan att någon vet det ändå.

Mitt gamla Trane fick jag byta axel på, besiktigades 02 UA och med MASSOR av beröm. 150 mil senare, 03, så slog de ner på axeln och bara att byta. Där insåg jag hur vanskligt det är att veta.

Sen sålde jag ju Tranen strax efter axelbytet, och skaffade en VV från -96. Via släpvagnsförsäljare, där släpen är/ska vara genomgångna på verkstad innan och säljs med 3 månaders garanti. Efter 2 månader, och *tänka* kanske 80 mil så åkte släpet till släpvagnsdoktorn, med axel som behövdes bytas (och gissa om jag är GLAD att det inte är MIN plånbok som ska betala det).

Så det kan vara himla lurigt med axlar om man inte kollar det specifikt och noga.

Så, menade inte att varken säljare eller köpare ljugit om skicket, bara att det kan vara svårt att veta, och OM axeln måste bytas sticker priset. Och släpet i tråden är av sådan årsmodell att det KAN vara så att det snart är dags (så JAG skulle inte köpa utan att noooga fått axeln kollad, men då är ju det för jag lärt mig den hårda vägen hur svårt det kan vara att upptäcka att axeln är på väg att ge sig)

Så, ingena nledning till sur ton. För 'vem som helst' vet/begriper faktiskt INTE hur svårt det kan vara att veta hur långt axeln har kvar.. Det gör de flesta inte förrän de insett det själva, den hårda (och dyra) vägen.

Släpet är helt ok..

och även om det inte skulle vara det så skulle det absolut inte gå på 10 000 kr att fixa iaf inte för mig eftersom jag har en pappa som fixar det för en tusenlapp eller två (så mycket kostade det att fixa axel på mitt förra släp).
Nu kanske jag har det extremt väl förspänt men min pappa är en hejare på att laga ALLT och få fram bra priser på matrial och dyl tex när jag bytte golvet i den förra transporten så fick jag ett golv som var dubbelt så bra som om jag hade köpt det hos återförsäljaren (fråga mig inte vad golvet hette men det hade iaf en styrka som var dubbelt så stark ) och priset var 300 kr...

Om jag ska ta ett annat extrem fall :D så byggde han inredningen till mitt stall med 3 boxar för 450 kr, det var ett virke som ett japansk företag beställt från sågen men sågen godkände det inte då det var något skönhetsfel som jag dock aldrig sett däremot så var det rejällt och riktigt snyggt.. innetaket som han satte upp var ett spåntat trä tak och det kostade 500 kr...

Behöver jag säga att jag är glad att han är min far :love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara... 2 3
Svar
52
· Visningar
15 055
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Halloj! :) Jag har varit på jakt efter min drömhäst ett tag nu när jag fick provrida "the one" En otroligt fin häst som verkligen... 2
Svar
29
· Visningar
3 915
Senast: Ottilia
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
15 123
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Hej allihopa Har tagit mod till mig att bli medlem i detta kunniga forum. Som nybörjare behöver man ta hjälp av andra. Jag har ett... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 572
Senast: Ponnymorsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V