Sv: Nybörjare som gått på en nit
Nu är det så att jag inte skaffade någon stallplats eller hyrde transport förrän köpet var avklarat & samtliga handlingar överlåtna. Hur skulle jag kunna anat annat ?
Att jag har nytta för stallplats & övrigt förutsätter att jag skaffar en ny häst. Känner mig rejält bränd & vet inte om jag vågar skaffa en häst efter det här
. Ska jag bara skaffa en häst för sakens skull för att få igen för allt jag köpt i foderväg, en box som är fylld med torv & halm. Transporthyrningen & resorna var gjorda helt i onödan.
Visst om jag hade en häst i stallet så får jag dom kostnaderna, men nu finns det ingen. Ska jag ta första bästa häst ? Billiga lite bättre hästar växer inte på träd, sedan så ska jag känna för hästen.
Det var därför jag inte letade stallplats innan jag hittat hästen. Är nu snart uppe i 3 stallhyror, & ingen häst. Alla stall har uppsägningstid på minst 2 månader där jag letat ! Har inte direkt kunnat leta häst första tiden då vi tvistat. Jag kan inte veta om säljaren ändrar sig & kör ner hästen under tvisten, eller håller honom kvar ? Ovissheten är det värsta.
Jag vill bara ha det ogjort. Vad blir det nästa gång man köper en häst ? Nu när man själv hamnat i konflikt så får man höra från omgivningarna om alla bekantas, bekanta som aldrig fått rätt vid diverse häst tvister, eler helt enkelt blivit lurade.
Jag är ganska om & kring mig för övrigt i livet om det mesta. Det känns som att jag plötsligt vaknat upp & känner mig dum. Man klandrar sig själv att man borde vetat bättre & tagit reda på mer. Men nu är det gjort.....................*grr*
Men jag hör att det är väldigt skifftande åsikter om vem som har rätt, precis som ute i livet när man frågar, så får jag oxå höra dom olika lägren, om vad som är rimligt eller inte.
Det är därför jag skrev hit då jag insett att detta forum har många åsikts starka medlemmar, det gillar jag
. Man får mer perspektiv över hela situationen, när man hör vad andra tycker.
Det blev ett bryskt uppvakande in i hästvärlden...........
Tack för allas åsikter
Ska noga över väga allt ni skrivit:smirk:
Jag försöker att leta ny häst, men så snart det blir någon aktuell som jag kan tänka mig att åka & kolla på, så får jag kalla fötter & ringer inte.........................det är väl det som kallas för att bli bränd.
Får nog ge det lite tid
Eva