Vad tror ni om detta?

N

noblesse

Kan man dela en flock? Vi har nu 3 hästar Det kanske kommer 1 till. Kan man ta 2 av de nuvarande hästarna på lösdrift och de andra 2 uppstallade? Skulle det funka?:confused:

Sv: Vad tror ni om detta?

Jag blir lite tveksam - de har varit 3 i hagen, nu kommer en till och sen ska 2 in och 2 lämnas kvar. Jag misstänket att de blir lite :confused: första några gånger. Alla kan inte vara ute för dem 2 som klips ska vara inne.

Sv: Vad tror ni om detta?

Jag tror nog att det går bra. Man måste kunna dela på flocken och flytta runt dem lite.
Håll lite extra koll utifall det skulle bli lite för oroligt.

Liknande trådar

Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 293
Senast: MML
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: jemeni
·
Hästvård Hej, Min häst har lite sådär hovkvalite just nu och jag är lite rädd att jag kommer behöva sömma om några sömmar innan nästa skoning...
Svar
2
· Visningar
390
Senast: Tsaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30