Vad tjänar du som äger en häst eller fler?

De flesta hästmänniskor tror jag offrar väldigt mycket för att kunna ha häst också. Man går inte ut och äter, köper inte dyra märkeskläder, åker inte på semester osv osv... En hästägares liv är ofta lite annorlunda mot många andras på så sätt.
Håller med, det är sällan inkomsten som avgör helt huruvida man har råd med häst, det är utgifterna som avgör. Man säger ju att hästar är en livsstil av en anledning. Det är inte jättemånga som har råd med ett "vanligt" liv och hästar.
 
Håller med, det är sällan inkomsten som avgör helt huruvida man har råd med häst, det är utgifterna som avgör. Man säger ju att hästar är en livsstil av en anledning. Det är inte jättemånga som har råd med ett "vanligt" liv och hästar.
Varken har råd, eller ork för den delen 😅 Hästlivet tar inte bara mina pengar utan nästan all min energi och tankekraft också.

Jag har heller inga barn, bor ganska billigt, storhandlar en gång i månaden, lagar storkok och handlar i princip inget än det jag behöver. Kan hända jag handlar en ny tröja eller en mascara, men det är ett fåtal ggr/år. Försöker tänka mycket "vad kostar detta totalt på ett år". Hästarna vet jag egentligen inte vad de kostar mig, men jag har kvar lite pengar varje månad till "kul grejer" och kan spara en slant varje månad. Hade velat spara mer, det är nog det enda "orosmoment" jag har med hästlivsstilen kopplat till pengar. Om man skulle bli arbetslös eller liknande.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
754
Senast: Sassy
·
Ekonomi & Juridik hej :D vi är 3 tjejer som ska dela på en häst när vi börjar gymnasiet om ett år (2 ska gå häst 1 ska gå hund) och vi ska göra en budget...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 840
Senast: Halcyon
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
13 802
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp