Vad till dumplings?

denjagar

Trådstartare
Ska äta dumplings för första gången imorgon, men vad serverar man till förutom sås?

Känns lite lite om man bara ska äta dumplings?
Grönsallad?
Ris?

Hjälp en oinvigd dumplare :)

Ska du äta hemma eller på restaurang?

Dumpling kan man äta som det är rätt upp och ner eller med sidorätter, broccoli i vitlök och soja, eller varma asiatiska "kålsallader" är också gott eller varma bönsallader med chili. Gurksallad med sesam, vitlök,chili och jordnötter funkar också om ingen är allergisk.

Ett tips om du tycker om vitlök är att blanda i lite färskpressad i vinäger och sojabasen.

* kanske bra att undvika pasta/nudlar eftersom det blir deg på deg, ris funkar men något som är lite knaprigt skadar inte :up:

Om du gillar dumplings så är det mycket godare att göra egna, finns bra recept på nätet både på fyllning och deg men det finns även färdiga dumplingsplattor att köpa i asiatiska affärer :)

Stek halverade pak Choi med sesamolja, chili, ingefära, vitlök och ev lite soja.
Ångade edamameskidor är gott till också.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 065
Senast: Mabuse
·
Mat Jag och min syster ser varje dag till att vår gamla mor får middag. Oftast är det min syster som löser det (även om jag också ofta åker...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 750
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588
Relationer Hjälp, min systerdotter tar studenten imorgon och jag behöver förslag till present. Ett smycke känns lite opersonligt. Hon ska ut och...
2
Svar
36
· Visningar
1 667
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar