vad ta med till bb?

N

Naggur

Vad behöver man med sig till bb?

skriv vad ni tycker är livsviktigt å vad som är onödigt=)

Vad bör man ha med sig till bebisen?

Vad skulle ni inte klara er utan?
 
Sv: vad ta med till bb?

Med risk för att få en skur tomater - NAPP !

Till hemfärden behövs ett babyskydd för bilen och kläder.

Edit: Blöjor för hemfärden...
 
Sv: vad ta med till bb?

Kamera! och batterier och film om man inte har digitalkamera, allt annt kan man lösa men kort är svårt att fixa senare...

Annars så tvål, schampo och balsam till dig själv, sköna kläder, amningsvänliga! Stor amningsbehå, inlägg, ifall mjölken börjar spruta... Tandborste och annat "vardagshygien"... Läsning, ibland har man tid att läsa hur mycket som helst... Block och papper, det kan vara bra att kunna skriva ner saker och ting.

Till bebisen har jag haft med lite "gå hem" kläder, kom ihåg ytterkläder! Babyskydd till bilen om ni ska åka bil hem.

Sen kan man fylla på allt eftersom man känner sig själv!

Jo dricka och mat till karln och även sig själv om man vill ha något speciellt, cocacola älskade jag då...
 
Sv: vad ta med till bb?

Vad behöver man med sig till bb?

skriv vad ni tycker är livsviktigt å vad som är onödigt=)

Vad bör man ha med sig till bebisen?

Vad skulle ni inte klara er utan?

Om jag skulle gjort om samma sak igen så skulle jag definitivt tagit med mig samma av:

Egna kläder, toalettsaker mm. Ovärderligt att få på sig något annat än särken efter man väl fått duscha!! Så stoppa med dina mjukaste och skönaste mammabyxor!

Jag tyckte det kändes mer personligt att kunna ta på barnen egna kläder. Så det skulle jag packat med även nästa gång och blöjor. Nu bodde iofs vi nästan en vecka på bb och patienthotellet, så vi behövde lite extra. Det vi inte hade eller det som tog slut skickade vi bud med anhöriga som kom på besök.

Överskattat:

Mat, dricka osv till mig och sambon. Jag fick vad jag ville ha och min sambo gick och handlade det han ville ha. Men det har jag förstått är olika mellan olika bb. I Lund skulle egentligen inte min sambo fått någonting att äta, men de serverade ändå honom en och annan macka. :)

/Timsetim
 
Sv: vad ta med till bb?

Skulle jag åka in idag skulle jag ha med:
Egna kläder
Lätthållna pocketböcker
Sköna tofflor
Dextrosol
Toagrejer och hårsnodd (långt hår)
Kamera
Egen kudde

Till bebisen:
Kläder för hemfärd
Elastisk sjal

Och var det inga komplikationer skulle jag åka hem så fort som möjligt...
 
Sv: vad ta med till bb?

Jag hade med mig MÄNGDER av saker. Det enda jag egentligen använde var: nässpray, rena trosor, kamera, en uppsättning kläder till barnet och babyskyddet. :crazy: De andra en miljon grejerna låg kvar i väskan :crazy:

(å andra sidan tog det mindre än 13h från att vi klev in genom dörren på förlossningen till att vi satte oss i bilen för att åka hem! :) )
 
Sv: vad ta med till bb?

Någon underhållning saknade jag! Sonen sov o princip hela dagen efter att han fötts medan sambon var hemma och tog hand om hästarna, så jag hade ganska långtråkigt. En mp3-spelare med någon bra talbok hade inte känts fel.

Annars tycker jag att de andra har gett väldigt bra tips!
 
Sv: vad ta med till bb?

Jag har ju stannat kortast möjliga tid, så jag drog inte med mig mycket :angel:

Rena underkläder,duschgrejor, tandborste, tandkräm, amningskupor och bindor.
Några tröjor och byxor + filt och ytterkläder till bebis och icket att förglömma bilbarnstolen :cool:
 
Sv: vad ta med till bb?

Kläder att färdas hem i, både till dig och bebisen, efter säsong. Och babyskyddet då givetvis.

Toalettsaker, någon bok eller tidning.

Kamera och batterier! Mobilladdare.
 
Sv: vad ta med till bb?

Du har ju fått bra tips här. Är nåt glömt eller du kommer på nåt har du ju mamma!:)
 
Sv: vad ta med till bb?

Jag blev förlöst genom ett planerat snitt och hade användning för följande;

Blöjor (BB tillhandahöll inte det)
Bebiskläder (3 ombyten + pyjamas, räckte fint)
Bekväma kläder till mig (2 ombyten, visste inte riktigt vad som skulle sitta bra över såret..)
Hygienartiklar + smink (Jag var uppe som vanligt dagen efter med dusch och sminkning och ute på stan)
Napp (Det bästa jag tog med tror jag)
Kamera

Babyskyddet fanns i bilen, och vagnen användes till många promenader. Jag mådde mycket bättre av att röra på mig konstant, då kändes knappt såret.
 
Sv: vad ta med till bb?

Det beror ju helt på hur sjukhuset ser ut, om du hamnar på avdelning och behöver ta med dig egna bindor och blöjor osv, egna kläder eller om du får sjukhusets osv.

Men jag hade inte klarat mig utan pappan och kameran :D .

Annars var det blöjor, bindor, kläder, massa bebiskläder-går åt en del i början märkte vi första gången...., babyskydd, hygienartiklar osv.
 
Sv: vad ta med till bb?

vet inte om någon annan skrivit det men - KUDDE!!!!
man får bara en på BB och det går bara inte att sova bekvämt... om man åker bil till förlossningen så är det ju bara att hiva in en i bilen, man behöver den ju inte på en gång... och just tipset om kudde var det som min syster tackade mig mest för när hon fick barn...
 
Sv: vad ta med till bb?

Det misstaget jag gjorde var att jag tog med en massa söta bodysar, små byxor och strumpor. Nu tills nästa kommer jag bara att ta med kläder i modell pyamas med knäppen och fötter på. Hur härligt är det att bli nerstoppad i en liten body som ska dras över huvudet när man äntligen kommit ut och byxor som tar emot fast de är mjuka. Stackars min bebis, men fina kläder hade hon:angel:
Sen hade jag med mina vanliga kläder som jag trodde att jag skulle passa i eftersom jag blivit väldigt smal tyckte jag, de kom upp på låren ungefär, så lämna de kläderna hemma.
 
Sv: vad ta med till bb?

Skulle jag åka in idag skulle jag ta med mig:

*Legitimation + förlossningsmapp + förlossningsplanering
*Babyskydd
*Hemresekläder till bebis (inte för avancerat...de flesta gillar nog inte att bli påklädda..)
*Hemresekläder till mig (gravidkläder)
*Sportvattenflaska (min bästa vän under förlossningen)
*Parkeringspengar
*Matpengar till sambon
*Hygienartiklar
*Strumpor (i övrigt funkar sjukhuskläderna bra)
*Bindor för hemfärd
*Blöjor för hemfärd
*Kamera/videokamera
*"Underhållning" (om förlossningen av ngn anledning avstanna/är lugn eller om man har tid över efter förlossningen...bebis sover ju oftast rätt mycket), ex korsord, böcker, penna, papper.
*Godis
*Bebisens "Min Babybok" att fylla i efter förlossningen


Jösses vad saker :eek:
Inte konstigt jag hade en så stor väska... :o
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vad ta med till bb?

Jag har planerat att ha med följande:

... leg, journalen och förlossningsplanen
... babyskyddet
... strumpor
... sport-bh att ha under förlossningen
... vattenflaska m saft
... kexchoklad
... pengar
... mobil
... mjukisbyxor och tröja till mig
... kläder till bäbisen
... filt till bäbisen
... tidning
... nappflaska (eftersom jag inte ska amma)
... kamera o batteri
... toaprylar (smink, deo, shampo o tanborste)

Nja det var nog allt tror jag... På det BB:t jag ska till får man ett fint lite "nyfödd"-kit m. allt annat :)
 
Sv: vad ta med till bb?

*knapplån*

Ursäkta en dum fråga från en gravid som ännu inte börjat fundera på BB-prylar (ska ha i slutet av juni), men vad är babyskydd för något?? :o
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 303
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp