Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkar du ha Paraflex hemma? Det är en receptbelagd tablett som är muskelavslappnande o bra att ta till natten vid ex ryggskott o diskbråck. OBS ta ej dagtid eftersom smärtan är till för att man inte överanstränger sig. Själv använder jag den mot stresshuvudvärk.
Nej tyvärr inte. Har ett litet hemapotek som sträcker sig till mina paracetamol-tabletter, resorb, dimod, propavan, nässpray och plåster typ :rofl:

Går det lika bra för er som för oss?
Står i Laxå försenat som attans
För att ett godståg spårat ur skulle jag gissa på med gasol som är orsaken.

Kort info:
Det är ett tåg med gasol som har spårat ur. Det är totalstopp just nu. Det har spårat ur vid Västra stambanan. Det påverkar tåg mellan Skövde, Göteborg och Stockholm, berättade Monica Bengtson, pressinformatör vid Trafikverket, kort efter larmet om urspårningen.

Hela artikeln finns här om man vill läsa mera: http://www.gp.se/nyheter/göteborg/godståg-har-spårat-ur-i-göteborg-1.4292894

Verkar som trafiken ska gå nu enligt artikeln.
Hoppas det ordnar sig så snart det går så ni kommer framåt :up:

Och detta på en fredag med: Två olika tåg på sträckan mellan Skövde och Falköping på västra stambanan har drabbats av fordonsfel
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24869815.ab

Sitter i stallet och smälter. Äntligen har solen gått i moln iaf. Dottern har gnällt sig igenom ridlektionen. Troligen huvudvärk pga värmen. Fick i henne en dricka efteråt så hon är lite piggare nu, men jag vet inte hur jag ska få i henne middag :crazy:

Tittar sorgset på mitt halvdöda kattgräs som nu är gult. Hade ingen aning om att jag måste vattna så ofta (betydligt mer än 1 gång per vecka). Hur ljust måste havre stå inomhus?

Jobbfredagen är snart avklarad. Har bara ungefär sjutusen saker att skriva in. Efter jobbet ska jag till stallet och sen ska jag åka hem och äta glass :d

Tittar sorgset på mitt halvdöda kattgräs som nu är gult. Hade ingen aning om att jag måste vattna så ofta (betydligt mer än 1 gång per vecka). Hur ljust måste havre stå inomhus?
Jag brukar låta det stå ganska soligt nät det är väder för det, i värsta fall åker det ut på balkongen och får en "rehabstund" med sol, vattna lite men ofta kör jag på.
Brukar försöka tänka lite hur regn/sol fungerar naturligt så inte 2 liter vatten på en liten kruka utan lite ovanpå som får gå ner i jorden och sen ibland vattnar jag under (var 3:e gång kanske?) för att det ska hålla en jämnare fuktighet.
Tips: testa att höra i snacktråden på katt?
Jag är inte känd för gröna fingrar precis :o finns säkert någon/några som har stenkoll på det.

Råkar du ha Paraflex hemma? Det är en receptbelagd tablett som är muskelavslappnande o bra att ta till natten vid ex ryggskott o diskbråck. OBS ta ej dagtid eftersom smärtan är till för att man inte överanstränger sig. Själv använder jag den mot stresshuvudvärk.
Och jag gjorde av med mina för dom funkade inte.

För att ett godståg spårat ur skulle jag gissa på med gasol som är orsaken.

Kort info:
Det är ett tåg med gasol som har spårat ur. Det är totalstopp just nu. Det har spårat ur vid Västra stambanan. Det påverkar tåg mellan Skövde, Göteborg och Stockholm, berättade Monica Bengtson, pressinformatör vid Trafikverket, kort efter larmet om urspårningen.

Hela artikeln finns här om man vill läsa mera: http://www.gp.se/nyheter/göteborg/godståg-har-spårat-ur-i-göteborg-1.4292894

Verkar som trafiken ska gå nu enligt artikeln.
Hoppas det ordnar sig så snart det går så ni kommer framåt :up:

Och detta på en fredag med: Två olika tåg på sträckan mellan Skövde och Falköping på västra stambanan har drabbats av fordonsfel
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24869815.ab
Det var de två tågen med fordonsfel som stoppade oss
Men nu är vi snart i Skövde och sen ska vi byta i herrljunga

Alltså älgar är ju inte så särskilt söta tycker jag. Men denna var nog ett undantag :love:

Men HUR söt?!

KL
Varit nere i stallet. Båda mina boxgrannar är tokdåliga. Jag är absolut friskast av oss by far.
Så himla skönt! Innan jag fick medicin för sköldkörteln hade jag däckats av att bara vara en stund med en av dem. Nu har jag träffat dem längre stunder flera dagar utan att bli sämre än så här med 38 graders feber och lite snorig/huvudvärk.
Halleluja för min doktor!

Åååh! På söndag ska jag åka och titta på en (två) hästar som jag förhoppningsvis blir medryttare till!:love:
Jag hoppas att det funkar bra, för jag behöver få rida mer!:love::bump:

Förövrigt är jag väldigt glad att jag valde shorts till jobbet idag. Så svettigt det blir i klassrummen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 502
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 178
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
312
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka