Det kom en snabb skvätt precis innan lunchHar du fått regn idag??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kom en snabb skvätt precis innan lunchHar du fått regn idag??
Japp ska ta en av mina spanska megatabletter (1g paracetamol) nu.![]()
Funderade faktiskt om jag skulle gå och köpa Volataren, men när jag har provat det tidigare tycker jag inte det har funkat (den där gelen, vet inte om det finns andra varianter). Men skulle egentligen behöva hämta ut nya p-ringar så kanske ska stappla ner till apoteket, tur det är gångavståndJag har för mig att man hellre rekommenderar Voltaren till såna smärtor. Kan vara värt att kolla upp.
Hoppas naprapaten kan hjälpa.
Voltaren/Diklofenak finns i tablettform o funkar nog bättre än Alvedon/Paracetamol för smärta i rörelseapparaten.Funderade faktiskt om jag skulle gå och köpa Volataren, men när jag har provat det tidigare tycker jag inte det har funkat (den där gelen, vet inte om det finns andra varianter). Men skulle egentligen behöva hämta ut nya p-ringar så kanske ska stappla ner till apoteket, tur det är gångavstånd![]()
Diklofenak klarar inte min mage av tyvärrVoltaren/Diklofenak finns i tablettform o funkar nog bättre än Alvedon/Paracetamol för smärta i rörelseapparaten.
Finns som supp o plåster också, receptfritt i mindre förpackningar.Diklofenak klarar inte min mage av tyvärrMen ska ner till Apoteket och se vad dom har.
Heter även Pronaxen, samtliga är receptria, dock ej i storpack.När min disk strular använder jag naproxen (mest för läkaren inte ville skriva ut Voltaren) båda är nsaid och är mycket mer effektivt än Alvedon. Och något bättre biverkningsprofil också. @Trott
Diklofenak klarar inte min mage av tyvärrMen ska ner till Apoteket och se vad dom har.
naproxen tog jag förut mot mensvärk så den vet jag funkar! Tack för tipsetNär min disk strular använder jag naproxen (mest för läkaren inte ville skriva ut Voltaren) båda är nsaid och är mycket mer effektivt än Alvedon. Och något bättre biverkningsprofil också. @Trott
En del klarar det galant om det inte behöver passera magsäcken.Då fixar den inte Voltaren heller.
Köp Ipren och kombinera med Alvedon.
Håller tummarna! Smörj bara ett tunt lager, massera in ordentligt, det skall inte bli kladdigt. Tänk på att du inte kan använda maxdos av de två preparaten samtidigt då de tillhör samma "familj"köper pronaxen och diclofenac i gel. Hoppas det gör susen!
En del klarar det galant om det inte behöver passera magsäcken.
Provat plåster?Jag klarar inte ens suppar av Diklofenac om jag inte tar magmedicin samtidigt![]()
![]()
Provat plåster?
Råkar du ha Paraflex hemma? Det är en receptbelagd tablett som är muskelavslappnande o bra att ta till natten vid ex ryggskott o diskbråck. OBS ta ej dagtid eftersom smärtan är till för att man inte överanstränger sig. Själv använder jag den mot stresshuvudvärk.köper pronaxen och diclofenac i gel. Hoppas det gör susen!