Vad sysslar vi med? Del LVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte alls nöjd med vädret. Omväxlande sol, regn, hagel och snö i kombination med blåst. Jag som vill rida idag och ridhuset är sannolikt upptaget med lektion. :mad:

Skitmanual! När jag gick ifrån den och gjorde som jag tyckte var logiskt fick jag ihop skiten. Eller ja, halva än så länge iaf ;)

Bra jobbat! Vad har du köpt och vad blev det i slutändan efter skruvandet var färdigt? :angel:

Jag brukar börja med att försöka förstå deras manualer men inser ganska snabbt att ska jag följa den så blir ett bord en bokhylla innan jag är klar så brukar efter en stund försöka vara logisk så gott det går sen att det blir bitar över bekymrar jag mig inte om, säkert felpackat från början :angel:

Jag förstår inte vad folk menar när dom har problem att få ihop Ikeamöbler, har heller aldrig några större problem med manualerna. Jag kanske har jobbat på Ikea i ett tidigare liv :D:angel:
kl
Hemma, var och handlade innan jag åkte hem från Borlänge, lyckas handla för 1 kr mer än vad jag hade i kontanter, men kassörskan var snäll och "lånade" en krona från kassan, så jag behövde inte ta det på kortet (pinsamt att det blev så). Till mitt försvar hade jag inte koll på hur mycket mynt jag hade, det är ett elände än att skilja på 1kr och 2 kr mynt... :meh: Så jag bara matade på tills det tog slut :rofl:När jag sen kommer ut i bilen med mina matkassar så inser jag att jag hade en stor påse med pant jag skulle panta :banghead: Men men, får väl bli nästa gång :meh:
Nu ska jag försöka hitta på någon mat att äta.

@Trott Man känner sig så lagom måttligt dum när det händer så i kassan.
Har hänt mer än en gång att jag fått dra kortet för att lösa ut mig, numera kör jag förvisso mest på kort endast och i värsta fall kan man ju dela köpet och dra 2 kort :o

@Trott Man känner sig så lagom måttligt dum när det händer så i kassan.
Har hänt mer än en gång att jag fått dra kortet för att lösa ut mig, numera kör jag förvisso mest på kort endast och i värsta fall kan man ju dela köpet och dra 2 kort :o
Ja oftast handlar jag också på kort, men pga loppisen hade jag ju en del sedlar och mynt som jag "ville bli av med" :) Jag trodde jag skulle behöva betala typ 100 kr med kortet, ser inte det som så pinsamt, men just att det blev en jäkla krona :rofl:

Överlevt första dagen på praktiken! Kaos i min skalle större delen av dagen då jag mer eller mindre blev inslängd i arbetsuppgifter direkt :p
Men fick även veta att jag kommer ansvara för receptionen i sommar, blir kul!

Bra jobbat! Vad har du köpt och vad blev det i slutändan efter skruvandet var färdigt? :angel:

Jag brukar börja med att försöka förstå deras manualer men inser ganska snabbt att ska jag följa den så blir ett bord en bokhylla innan jag är klar så brukar efter en stund försöka vara logisk så gott det går sen att det blir bitar över bekymrar jag mig inte om, säkert felpackat från början :angel:

Jag märker att vi angriper problemet på rätt sätt båda två :p
Det blev en bokhylla, upptäckte att jag glömt "låsa" fast ena hyllplanet men lite spik löste det :angel:

Input och åsikter tack. :rofl:

Jag sitter och klurar på om jag ska åka till butiken där jag tydligen (?) blev uppraggad, fördel är ju att jag kan roa mig med och kolla om det ev. stämmer (om den killen nu jobbar vill säga) och jag kan dessutom göra ett annat ärende i en butik vägg i vägg.
Åker jag dit så kommer givetvis rapport hit efteråt.
Nackdel: Jag kan bli väldigt generad och om han inte jobbar så har jag åkt till andra sidan stan i onödan och hade istället kunnat kombinera samma inköp med andra ärenden på annat håll.
Bägge ställena kan jag inte fixa på samma dag.

Så vad tror ni är vettigast?

Input och åsikter tack. :rofl:

Jag sitter och klurar på om jag ska åka till butiken där jag tydligen (?) blev uppraggad, fördel är ju att jag kan roa mig med och kolla om det ev. stämmer (om den killen nu jobbar vill säga) och jag kan dessutom göra ett annat ärende i en butik vägg i vägg.
Åker jag dit så kommer givetvis rapport hit efteråt.
Nackdel: Jag kan bli väldigt generad och om han inte jobbar så har jag åkt till andra sidan stan i onödan och hade istället kunnat kombinera samma inköp med andra ärenden på annat håll.
Bägge ställena kan jag inte fixa på samma dag.

Så vad tror ni är vettigast?

Åk!

Röjt av klippbordet. Det har vart fullt med massa saker nu i ett par veckor, men nu är det helt tomt (förutom det som ska vara där, mina tygvikter, rullkniv, tejp, en burk gummisnoddar och en bläckpenna) :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 497
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 164
Skola & Jobb Om ni sökt ett jobb där ingen sista ansökningsdag angavs, hur länge skulle ni vänta innan ni kontaktade stället för en uppföljning? Jag...
Svar
3
· Visningar
311
Senast: Mineur
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka