Sv: Vad skulle ni gjort om ngn rädd SLÅR era lösa hundar?
När hunden är så nära att man når den med en paraply är det för sent att skrämma den.
Barn är inte snabba som hundar, barn hinner man stoppa. Hästar går man inte nära om man som jag just nu inte klarar att tampas med dem och den förvirrade vuxne som sparkade sönder mitt knä önskar jag att jag klippt till med en paraply.
Det var då värst vad ni är våldsamma - sparka och slå osv. En framrusande hund som ÄR aggressiv lär väl bara tända mer då - och er hund lär tända på er aggressivitet. Nä fram med paraplyet och fäll upp det mot den springande hunden. Fortsätter den sen mot er trots det så får man väl göra sig stor och ryta till. OM hunden är en fegis så vänder den nu. Om den är aggressiv så hjälper inga slag i världen. Då handlar det ju om att hålla hunden borta med hjälp av paraplyt.
Om en främmande unge rusar mot er med en vass pinne - sparkar ni till den då? Nä tror inte det, och jag har blivit attackerad av ilskna barn, hästar och i ett fall en förvirrad vuxen. Inte i något fall hade jag kunnat sparka mig ur situationen. Avleda, hålla fast eller ryta. Det funkar.
Våld föder våld.
När hunden är så nära att man når den med en paraply är det för sent att skrämma den.
Barn är inte snabba som hundar, barn hinner man stoppa. Hästar går man inte nära om man som jag just nu inte klarar att tampas med dem och den förvirrade vuxne som sparkade sönder mitt knä önskar jag att jag klippt till med en paraply.