Vad skulle du ha gjort?

Sv: Vad skulle du ha gjort?

* Knapplån *

Jag såg ett program på TV för några år sedan, där föräldrar till vuxna homosexuella kom till tals. Minns särskilt en pappa, vars son avslöjade att han var homosexuell. Pappans första tanke var:

"Men då kan jag ju inte bli farfar!"

Han berättade också hur han skämdes för denna otroligt egoistiska tanke, och verkade ta det hela väldigt bra därefter.
 
Sv: Vad skulle du ha gjort?

* Knapplån *

Jag såg ett program på TV för några år sedan, där föräldrar till vuxna homosexuella kom till tals. Minns särskilt en pappa, vars son avslöjade att han var homosexuell. Pappans första tanke var:

"Men då kan jag ju inte bli farfar!"

Han berättade också hur han skämdes för denna otroligt egoistiska tanke, och verkade ta det hela väldigt bra därefter.

Precis så tänkte min mamma också, eller ja, inte att hon inte kunde bli farfar då, för det hade hon ju inte kunnat iaf ;) Hursomhelst så blev min syster gravid kort efter att jag kommit ut så jag hoppas att det lugnade henne lite. Idag går det ju hyfsat lätt även för homosar att skaffa barn.
 
Sv: Vad skulle du ha gjort?

KL

Jag vet inte men spontant känner jag att jag tar det för självklart att jag skulle få veta det så någon glädje/stolthet över att barnet vill delge mig vet jag inte, jo, kanske över att de är förälskat (om det är det just då) men varför skulle jag inte få veta det? Jag är ju modern.
 
Sv: Vad skulle du ha gjort?

*kl*
Svårt, från att vara -det måste var något som blivit fel:confused: när man attraheras av någon som är av samma kön till att acceptera att det är normalt.
Skulle någon av mina tjejer berätta något sådant skulle jag blivit stolt att just hon vågade berätta för mig och jag skulle älska henne lika mycket för det som jag skulle älska hennes kvinnliga partner. Men visst skulle det bli en chock, först, och jag vet faktiskt inte varför...
 
Sv: Vad skulle du ha gjort?

Jag skulle inte reagera så mycket. Jag skulle vara glad att hon kom till mig och ville berätta det för mig. Och sen skulle jag bli ännu gladare att hon är lycklig och hon har hittat sitt jag.

Mvh
 
Sv: Vad skulle du ha gjort?

min lillasyster kom ut för nåt år sedan. hon är arton nu och jag trettio. jag blev väldigt glad för hennes skull, att hon hittat en sån viktig del av sig själv. våra föräldrar lever dock på stenåldern och är måttligt roade. jag är stolt över min starka syrra och skulle inte reagera om mina döttrar kom hem med en flickvän nämnvärt mer än på första pojkvännen.
 
Sv: Vad skulle du ha gjort?

Om någon av mina döttrar skulle komma hem och berätta något sådant, så skulle jag som många andra här bli glad för att hon berättade det för mig, och för att hon Hittat sig själv. Däremot skulle jag nog bli lite bekymmrad för henne, för att det är inte alltid så lätt att leva som öppet homosexuell. Men felet ligger ju i omvärlden, inte hos den homosexuelle, men det är han/hon som får sota för att inte omvärlden alla gånger är så tolerant.
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 732
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
10 812
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 973
Senast: Amha
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 233
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp