Sv: Vad ska NI träna idag?
*kl*
igår åkte vi ner till klubben själva och tränade rutan (med boll bakom), vittringsapportering, fjärr och lägganden.
*rutan satte jag på ett "konstigt" ställe (utan att man tänker på det brukar man lägga upp rutan i en rät vinkel mot något och så brukar det vara på tävling också. men ibland händer det att rutan ligger i en annan vinkel och det brukar ge många nollor på det momentet!) men det var inget problem.
*vittringsapporteringen var det kludd med först, han gick ut och började buffa/plocka på de andra pinnarna innan han tog rätt och kom tillbaka. jag belönade, men måttligt. upprepade momentet och då högg han rätt pinne direkt. någon som har något tips på hur jag ska göra? jag vet inte varför han håller på och kluddar, om det är osäkerhet eller om det är är slarv (han får jobba självständigt och känner kanske inte så mycket krav?). eller varför han kan göra det perfekt ibland och varför det blir kluddigt ibland. dock verkar själva identifieringen inte vara något problem, han kommer alltid tillbaka med rätt pinne. vi har även kört en del apporteringar med endast en pinne för att få till ett bra upptag och avslutning.
*fjärren gick bra som vanligt. det känns som ett väldigt säkert moment. möjligen så kan skiftena bli snabbare men jag fortsätter att fila på tekniken ett tag till tror jag.
*läggandena gick jättebra. nu återstår bara hur jag ska koppla ihop de läggandena som han gör när han går framför mig och jag backar till läggandet på inkallningen. någon som har tips? farten går ner direkt om jag tränar rena inkallningar med läggandet. jag kan köra en gång, sedan måste jag träna raka inkallningar i en vecka... springa baklänges kanske?