Sv: Vad ska NI träna idag?
*kl*
Idag har vi varit på djurbutikens parkering och passat på och träna lite, fick med mig en granne och hennes unga blandis som störningsträning. Dock har jag så oerhört svårt att hitta på någonting som vi ska göra när vi är ute, givetvis så gör vi "det gamla vanliga" vilket brukar innebära fritt följ, platsliggning, dessa två grejer återkommer alltid, så även fjärren. Detta med olika grader utav stöningar och på olika platser , men sen tar motivationen som slut... Jag har börjat ta lite på rutan med dena stora, och så även apporteringen, men jag skulle väl eg önska att jag fick hjälp med det, och jag jobbar tyvär sådanna tider att jag inte har hittat någon kurs som passar.
Så vad gör man? Jag är lite rädd att traggla samma gamla jämt och till slut tappa den träningslust som jag faktiskt har fått i båda hundarna (ffa den ena har ju varit väldigt loj förut) men jag tycker ju om att träna, jag tycker det är kul att fara till klubben. Nu är vi ju inte bara där, vi spårar, söktränar, vi latjar lite agility och kan ibland köra lite rallylydnad, om än det var länge sedan sist.
Vet inte eg vad jag ville, kanske fiska lite ideer om vad man kan hitta på.