Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lilljessicah: Han verkar ju så glad och energisk jämt! Kul att se.
Ja det är ju verkligen en trevlig hund du har. Ni kommer nog klättra fort i klasserna (till skillnad från mig då)!
Hur går det med din nya stjärna?
Du, ni kommer sopa banan med mig i elitklass nästa år om han lär sig så snabbt. Det där kommer att bli hur bra som helst! Jag ska absolut ta till mig av paketeringen av dig, inga brillor på sniskan, ingen mössa som håller på att ramla av, inget babyhår som lever sitt eget liv eller 375 lager med kläder som syns. Det ser väldigt prydligt ut!
Å så kan jag ändå inte låta bli att kommentera . Han har jättebra position i första skicket till rutan, i andra är det kanske inte riktigt lika bra och redan där ser man ju vad som kommer hända när du skickar den tredje gången. Mitt tips är att du försöker undvika att skicka när du ser varthän det barkar (att liksom vara efterklok på förhand, lätt eller hur? ). Det är så otroligt lätt att få hunden att stanna till och fråga innan den går in, och det är hopplöst att bli av med!
I fria följet så undrar jag om ni inte hade vunnit lite på att du ökade tempot nååågot. Förutsatt att han utnyttjar tempoökningen till att ta ut steget lite då, och inte exploderar helt. Din vänstra axel ser lite stel ut ibland, var försiktig så att den inte blir helt låst/börjar leva sitt eget liv.
Jo det går faktiskt jättebra. Hon är hur mysig som helst och vill verkligen göra rätt hela tiden!
Vi "lektränar" ingångar, sitt, snabba ligg, inkallning, bytesövningar, stadga, kontakt, något steg i fritt följ, hoppet och metallen. Sedan lägger vi korta godisspår och gör hittaövningar i söket. Ja och sedan kör vi budföringar och ibland hinner vi faktiskt med en promenad eller två!
Tycker det ser jättefint ut!
Men det låter som om du säger fot efter varje halt i ff? Behövs det, och får man det sen på tävling?
Kolla om dom har någon kurs i Tävlningslydnad 1 (brukar den heta, kan heta lite allt möjligt) på din lokala brukshundsklubb!
Ni verkar redan ha ett trevligt samarbete och några grundkunskaper som är bra att ha med sig