Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men då kan han ju sitta upp utan att sprätta iväg med rumpan? kan det vara så enkelt som att belöningspunkten har varit lite tokig när du sätter honom upp vid sidan?
Exakt! Han är ju rätt skuttig i allmänhet men tex i fjärren står ju jag framför och då skuttar han upp på samma ställe iaf, men jag ska verkligen tänka på belöningspunkten varje uppsättande nu. Tack!
Jag ska lägga in lite stadga i kommandot också så han inte sprätter upp när jag öppnar munnen utan faktiskt när jag säger -sitt.
Embolinen?
Skoj att se film!
*KL*
Någon som har några ideer om hur jag ska få pinnarna intressantare. Spåret är guld för honom.
Hade tanken att jag skulle stå o vänta ut honom tills han plockar upp men misstänker att han då börjar krångla vid apportering. Lite känslig kille
Kl:
Vad kul det är att läsa om allas hundträning!
Idag har jag tränat sök med min Hedda. Vi var i en ganska tuff sökruta med ett kärr och en brant sluttning på ena sidan som riktigt sög musten ur hundarna (och oss)! Hedda skötte sig faktiskt utmärkt med tanke på hur lite vi tränat. Hon får se på när figgen springer iväg över kullen och försvinner bort på andra sidan, annars blir det för svårt för henne. När jag sedan skickar henne springer hon så fort hon kan och letar efter figgen. Figgen leker sedan med henne lite med en lösrulle och sedan kallar jag in henne. Efter det så får hon springa ut på påvis och få godis. Det jag ska tänka på till nästa gång är att varva rena hitta-övningar med enklare markeringsövningar i öppnare terräng. Hon har ännu inte fattat vitsen med påviset så det behöver vi träna mer på.
Målet med sökträningen är såklart att tävla såsmåningom men jag vet inte om vi någonsin kommer dit. Men roligt är det i alla fall! Helt klart den roligaste bruksgrenen tycker jag (ja, skydd har jag ju inte provat förstås. Liiite svårt med en tollare...)
Annars är det lydnaden som vi lägger störst fokus på just nu. Kanske jag skriver mer om det en annan dag. Men vi spårar också en del och tränar faktiskt rapport nästan varje vecka.
(Hoppas det är ok att jag hoppar in så här mitt i tråden!)
jag tycker att du går bättre! han ligger lite ofokuserad (kollar efter externbelöning?). farten ner är bättre än sist, kan han hålla samma tempo ner även när han rör sig lite snabbare, som i inkallningen, så hade jag inte brytt mig så mycket om att hans teknik kanske inte är så flashig.
men alltså... vad är det du belönar när han har satt sig upp? han har hoppat fram och han sitter snett = godis? *host host*