Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket parti ska ni rösta på när det blir val igen?
Varför?
Vad anser ni är bra med just det partiet, så ni väljer att rösta på dem?
Själv är jag rätt kluven, är inte så insatt eller kunnig inom politik så vet inte riktigt vad jag ska rösta på.
Jag håller inte med. Det är att förringa fascismen.
Nä visst kommunism är ju så oerhört trevligt...
Jag kommer rösta på Fi!
Ut med rasisterna, in med feministerna.
Jag har ju citerat rasistiska delar ur principprogrammet. Att prata om nationell identitet och kultur på det sätt som de gör i principprogrammet är ultranationalism. SD är fascister som lovar en ljusare morgondag om vi (bl a) aktivt stärker nationen genom att exkludera andra. Det är den fascistiska myten.
De säger sig vara för demokrati men skådar man deras bild av vad en demokrati är i sömmarna så ser man att den är villkorad på så vis att den är kopplad till nationen (inte samhället). Nationen kopplar de i sin tur till kultur och mänsklig essens (man blir inte en del av nationen genom att bo i landet eller vara medborgare, de tycker att det krävs mer än så - "lojalitet" bl a). Därför är Sverigedemokraterna inte ett demokratiskt parti.
Vi har alltså ett fascistiskt parti i riksdagen. Det känns jävligt obehagligt.
Ja men det räcker ju att jag läser deras principprogram så ser jag direkt att jag inte skulle platsa i det samhälle som de vill ha. Jag skulle inte vilja bo där och de skulle inte vilja ha mig där. Och det handlar inte om rena politiska åsikter utan om hur jag är och lever mitt liv.
Jag tycker att du å andra sidan är sanslöst naiv/okunnig/snäll i din tolkning av SD. Att ett parti som är yngre än vad jag själv är och har den "historien" som de har (manifestationer i uniform och med heilande medlemmar och SS-veteraner som talare... etc) skulle vara rasistiskt och fascistiskt även i dag är knappast att dra höga växlar. Behöver jag nämna järnrör också?
Men precis. På alla möten sitter vi alla med varsitt järnrör i handen. Vi har alltid ett extra med oss i ryggsäcken.Behöver jag nämna järnrör också?
Syftar du på alla medlemmar i partiet?Fascistäcklen måste dras fram i ljuset.
Efter de senaste nazistiska våldsdåden känner jag mig rent ut sagt rosenrasande. Fascistäcklen måste dras fram i ljuset.
Om partiet är fascistiskt så får en väl anta att medlemmarna är fascister? Om inte så är de lite vilse.Syftar du på alla medlemmar i partiet?
Expo bedömer att nassarna trappar upp sin aktivitet och sitt våld allt mer.