P
prallan
Äsch
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, det är en teori som är omöjlig i praktiken så den går inte att förklara. Kanske mer möjlig om man jobbar svart, men jobbar man vitt går det inte.
Jobbar man svart får man pengarna direkt i fickan, skrev inte något om att dom kommer i kontakt med pengarna. Fast å andra sidan finns det väl fall där folk jobbat svart och sen har blivit upptäckta och får skatta i efterhand?Hur menar du att SKV kommer i kontakt med svarta pengar? Hela idéen med svarta pengar är ju att SKV INTE blir inblandade.
Jag går hellre plus/minus noll med Skatteverket. Och det gör jag i stort sett. Det jag får tillbaka är enbart reseavdrag. Jag skulle gladeligen hellre betala motsvarande i lägre dieselskatt, men det funkar ju tyvärr inte så.
Har man ingen möjlighet att spara pengar till en ev. skatteskuld så är det ett misslyckande att bli skyldig SKV, då är det snarare en fördel att få återbäring som man kanske inte hade räknat med.I andra hand vill jag vara skyldig SKV. Mitt totala misslyckande är att SKV är skydlig mig pengar.
Jag gjorde alltid på den tiden jag bara hade lön och räntor/utdelningar.Finns väl ingen som går +-0 på skatten...? Jag har iallafall aldrig hört talas om någon.
Vet en som bara hade betalat några tior för mycket.Finns väl ingen som går +-0 på skatten...? Jag har iallafall aldrig hört talas om någon.
Jag korrigerar mig själv. Jag hade alltid så lite diff att jag inte fick något utbetalt. Alltså under 100 kr är det väl?Jag gjorde alltid på den tiden jag bara hade lön och räntor/utdelningar.
Åh va roligt!Spara. En kompis kommer över från US i Juli-Aug så vi ska turnera Sverige, Danmark, Tyskland och ev. Holland. Då lär det gå
åt pengar, haha.
Ja, det tycker jag...Jag har uppenbarligen missat en trend. Borde jag också köpa grus?
Jag låg på 54 eller 56 kronor plus. Förra året på något liknande.Finns väl ingen som går +-0 på skatten...? Jag har iallafall aldrig hört talas om någon.
Finns väl ingen som går +-0 på skatten...? Jag har iallafall aldrig hört talas om någon.