Vad ska ni göra för skattepengarna?

Jag går hellre plus/minus noll med Skatteverket. Och det gör jag i stort sett. Det jag får tillbaka är enbart reseavdrag. Jag skulle gladeligen hellre betala motsvarande i lägre dieselskatt, men det funkar ju tyvärr inte så.

Hur menar du att SKV kommer i kontakt med svarta pengar? Hela idéen med svarta pengar är ju att SKV INTE blir inblandade.
Jobbar man svart får man pengarna direkt i fickan, skrev inte något om att dom kommer i kontakt med pengarna. Fast å andra sidan finns det väl fall där folk jobbat svart och sen har blivit upptäckta och får skatta i efterhand?

Hela tråden handlar om skattepengar, vi pratade om återbäring och hur man ser på pengarna i fickan eller hos SKV. Att i det sammanhanget dra in svarta inkomster känns ju absurt. Hur är det relevant?

Jag går hellre plus/minus noll med Skatteverket. Och det gör jag i stort sett. Det jag får tillbaka är enbart reseavdrag. Jag skulle gladeligen hellre betala motsvarande i lägre dieselskatt, men det funkar ju tyvärr inte så.

Tidigare har det gått att jämka, men det kanske inte tillåts längre?

I andra hand vill jag vara skyldig SKV. Mitt totala misslyckande är att SKV är skydlig mig pengar.
Har man ingen möjlighet att spara pengar till en ev. skatteskuld så är det ett misslyckande att bli skyldig SKV, då är det snarare en fördel att få återbäring som man kanske inte hade räknat med.

Spara. En kompis kommer över från US i Juli-Aug så vi ska turnera Sverige, Danmark, Tyskland och ev. Holland. Då lär det gå
åt pengar, haha. :D

Jag har uppenbarligen missat en trend. Borde jag också köpa grus?
:rofl:
Ja, det tycker jag... ;)
Skämt åsido så är det något av det bästa jag gjort på länge - att grusa upp hagarna ordentligt. Nu slipper jag må dåligt över hästar som får klafsa i lera! Min man är så snäll och gör så fint åt pållarna :love: !!

Jag fick tillbaka nästan 9 000 kronor vilket är besvärande mycket fel-kalkylerat. En del av det, typ 1 500 kronor, är reseavdrag men resten är onödigt.
Nåja, inte för att skattepengarna som sådant har öronmärkts för något särskilt men jag har idag köpt en deal på en tatuering. Det skulle jag iofs ha gjort ändå :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 047
Senast: Wingates
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 861
Senast: Tufs
·
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 329
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar