Hade du hetat TranA i stället för Trani, så borde du ha fattat tjusningen med grus? http://sv.wikipedia.org/wiki/Trana
Ha! Den var så dålig att jag började skratta ändå
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade du hetat TranA i stället för Trani, så borde du ha fattat tjusningen med grus? http://sv.wikipedia.org/wiki/Trana
.. men alltid trevligare att få tillbaka något även om det bara är några enstaka kronor.
samma här, du är inte ensamBetala räkningarna I sommar student, så mina 8' jag fått kommer göra så jag överlever sommaren typ.
Nu hänger jag inte riktigt med på hur du resonerar?Jag tycker precis tvärtom. Jag vill inte leka bank till Skatteverket och låna ut pengar till dem, det är urkass ränta. Har dem hellre i min egen plånbok och låter SKV vara min bank - det är ju räntefritt ett bra tag!
Själv är jag skyldig närmare 30 000 kr och är mycket nöjd med det. Inte oväntat utan kalkylerat.
Nej, du har det räntefritt väldigt länge. Över ett år.Nu hänger jag inte riktigt med på hur du resonerar?
De pengarna man får tillbaka blir lite ränta på det också. Fast det är likadant när man ska betala in för det blir ränta på det som ska betalas in, t ex är man skyldig 1000kr så kan det bli 1500 kr med ränta (nu vet jag förvisso inte om räntan är så hög) men ändå.
Jag tänker som så att de pengarna jag betalar i skatt, de som dras direkt från lönen är inga pengar jag fått indirekt och inga jag direkt saknar, så då är det trevligt att få tillbaka på skatten, speciellt om det är lite högre summor. Så resonerar jag i alla fall.
Motsvarande skatten sparar jag från inkomsten. Men jag sparar inte skatten.Oj så få det är som ska spara sina pengar.
Mina åker direkt in på sparkontot.
Jasså är det så? Då har jag nog fått det om bakfoten.Nej, du har det räntefritt väldigt länge. Över ett år.
Och det du får tillbaka är inte med någon ränta.
Jag har hellre pengarna i plånboken (direkt från lönen) än hos SKV i mer än ett år.
Sen om man skulle få dom pengarna i handen direkt, så kan man ändå inte göra något med dom för man kommer då bli tvungen att skatta när deklarationen kommer och då måste man ha dom pengar till hands, annars blir det inge bra.
Jag trodde du menade att du fick alla slantar direkt i plånboken utan att betala någon skatt, därav mitt svar.Hur tänker du nu? Betalar du rätt skatt får du pengarna i plånboken och blir inte skyldig något. Det måste väl ändå vara strävan?
I andra hand vill jag vara skyldig SKV. Mitt totala misslyckande är att SKV är skydlig mig pengar.
Att vissa använder SKV som sparkonto handlar väl mer hur man fungerar psykologiskt? Jag lägger hellre undan pengarna på ett konto där jag förfogar över slantarna. Oavsett hur stort eller litet belopp.
Jag trodde du menade att du fick alla slantar direkt i plånboken utan att betala någon skatt, därav mitt svar.
I teorin är allt möjligt, sen hur det är i verkligheten är en annan femma.Fast hur skulle det gå till?!
Samma här, jag gillar att själv ha kontroll på min ekonomi och i det mitt sparande. Nu får jag tillbaka en mindre summa i år men det är pga en längre sjukskrivning som ställt till det.Att vissa använder SKV som sparkonto handlar väl mer hur man fungerar psykologiskt? Jag lägger hellre undan pengarna på ett konto där jag förfogar över slantarna. Oavsett hur stort eller litet belopp.
I teorin är allt möjligt, sen hur det är i verkligheten är en annan femma.
Tja, det är en teori som är omöjlig i praktiken så den går inte att förklara. Kanske mer möjlig om man jobbar svart, men jobbar man vitt går det inte.Jaså, då får du gärna berätta hur det går till i teorin, för jag som löneadministratör och ekonomiansvarig vet inte hur den teoretiska lösningen ser ut.