Vad Ska man ha på sig?

skojskrot

Trådstartare
För att varken vara för uppklädd eller nerklädd?
Jag ska vara med på en LB:1 (klubbtävling) och det blir både hästens och min första tävling någonsin..STOOOR händelse med andra ord...:banana:
Kanske lite för stor i våra ögon då vi verkligen anser att det här är det läskigaste som hänt oss och vi vet inte alls hur vi ska se ut!
Det blir pinsamt att dyka upp och vara på tok för uppklädd och lika pinsamt att vara för nerklädd. Vi är verkligen dressyr rookies:o
Vad har man på sig i regel på en tävling av denna typ?:confused:
Är det kavaj som gäller?
Och frågan är:ska min häst som är arab och har lång vacker välvårdad man ha flätat man (ardennerfläta) eller utsläppt?
Vad sjutton skulle ni ha gjort?

Sv: Vad Ska man ha på sig?

Det är upp till klubben att bestämma hur klädseln ska vara. En del kör "hel och ren", en del klubbar har klädsel enligt TR och då är ju kavaj obligatoriskt.

Och manen skulle jag nog göra något åt...

Ok,då blir det kavaj och hela köret! Tittade på proppen vad det stod och det stog bett och dylikt enligt TR så det borde inkludera kavaj då med andra ord;)

Iiiik! Jag har blivit för det första mordhotad om jag klipper manen på honom och för det andra så skulle det se så roligt ut på honom med kort man..det skulle bli helt fel..ungefär som att man skulle klippa en kallblodstravares man! Det går ju inte!

Men den dagen den ser fördjävlig ut och sliten mm så kommer den att ryckas. Men nu är den färsch och välvårdad så det ser inte sloigt ut;)

Jag skulle köra på vita ridbyxor och en snygg tröja, typ en polotröja och en slipover eller med en pikétröja under, det brukar jag ha när jag åker iväg och tränar, det är riktigt snyggt!
Gör en inbakad fläta på hästen så blir det bra!

Lycka till!

Jag håller med BusBarro! Kör med vita ridbyxor, typ vit polo eller skjorta och en mörkblå eller svart stickad tröja. Det ser lagom ut för klubbtävling tycker jag!

Fast vad det gäller manen så vet jag inte riktigt... jag tycker ju att den ska vara kort:D Men om det nu inte går så skulle jag definitivt ha flätat den på det sätt som gör att den blir så intvingad som möjligt! Ju mindre som flaxar och far desto bättre!;)

Lycka till!

Hade gjort ardennerfläta på manen. Lr vikta knoppar men beror ju på hur lång den e.. kläderna beror ju på vad klubben har för krav.. Men jag hade kört med vita ridbyxor, stövlar lr läderchaps. Å sen antingen klubbtröja lr kavaj, lr som andra sa typ polo med slipover.

Det lär bli ardennerfläta med andra ord...hans man är ca:50-60cm lång,lagomt tjock och fin...
Tycker också att det är finast med kort man men på en del passar det sig liksom inte..

Hmmm..det lär bli att ta med kavajen tror jag för att se om alla andra har det eller inte.
Tack för alla tips och tankar gott folk!

håller med dom andra, kör på flätad man och en snygg tröja till vita ridbyxor...
brukar inte vara så många som har kavaj på klubbtävling (iaf inte häromkring..) men man vill ju ändå vara fin=)

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 456
Senast: Nevermind
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 031
Senast: jemeni
·
Dressyr Sitter hemma med en dryg förkylning och har då tid att fundera och klura. Funderar på vår sports framtid. De senaste åren har det hänt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 784
Senast: kryddelydd
·
Träning Hejsvejs! Nu är det så att jag har ett D-ponny sto dom precis blivit 18. Zelda är utbildad FEI dressyr och LB i hoppning. Jag har ridit...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 699
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈