Vad ska jag skriva om?

J

Juvelflickan

Hejsan!
I vår ska vi lämna in ett mkt stort arbete om ett djur, ett sällskapsdjur, vilket som helst!
Jag undrar om någon har något att tipsa om, gärna ngt ovanligt.
Kanske ngn ovanlig reptil som verkar kul o skriva om?
Ngn som vill tipsa mig? Det vore toppen!
Tacksam för svar!

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.

Sv: Vad ska jag skriva om?

Ta inte ett djur som är alltför ovanligt, du kommer att få väldigt svårt att hitta fakta om det.
Jag är ju råttgalen så varför inte skriva om råttor eller gerbiler? :D Illrar är ganska ovanliga, kanske kan du hitta nåt kul om dem?
Ormar? Ärligt talat, hur aktiva är de i fångenskap så att det finns särskilt mycket beteende att skriva om?
Degusar är ju rätt så ovanliga? Crassusar ännu mer!

Sv: Vad ska jag skriva om?

Råttor hade jag skrivit om iaf, dels för att jag är grymt intresserad och vill ju lära mig mer men så om de finns det väldigt mycket på nätet också. Inte bara "tjafs" om mat och sällskap och bur typ, utan anatomi, etologi, andra råttarter, osv.
Gambian Pouched Rats finns ju också. Finns inte sådär jättemycket, men finns nån sida med mycket fakta från olika personer iaf. fast det är engelska på allt typ :D
Annars typ... Sugar gliders? Afrikanska pygméigelkottar? Nån ovanlig ormart/ödleart? Komodovaranen? Världens farligaste djur, partyspindeln? (ja, jag har kollat på för mycket Luuk :angel: :D)

Kinkajou är ju förresten ett ovanligt djur, och skunkar är iaf ovanliga här :idea:

Du kan ju klika in på www.ferpharm.dk, finns en del ovanliga arter där. Visserligen ingen fakta, men kan ju finnas nåt kul att skriva om :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 292
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka